Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Części montażowe sprzęgła  > 
  4. Koło zamachowe sprzęgła

Koło zamachowe sprzęgła


Wybierz markę dla Koło zamachowe sprzęgła


Koło zamachowe sprzęgła - opis kategorii


Koło zamachowe jest elementem od dużej bezwładności dzięki czemu przez krótki moment gromadzi energię kinetyczną. Jest „akumulatorem” energii która podtrzymuje pracę silnika w trakcie fazy sprężania mieszanki. „Zamach” znajduje się na wale korbowym silnika, a dzięki przymocowanemu kołu zębatemu wspomaga rozruch silnika. Koło zamachowe boczną sekcją łączy się z tarczą sprzęgła, natomiast we wnętrzu znajdziemy łożysko pilotujące utrzymujące je na wale korbowy. W miejsce popularnego koła zamachowego coraz częściej montowane jest tzw. dwumasowe koło zamachowe. Wizualnie oba rozwiązania nie różnią się od siebie. Różnica jest zauważalna dopiero we wnętrzu. „Dwumas” składa się zgodnie z nazwą z 2 mas (pierwotnej oraz wtórnej). Pierwotna strona przymocowana jest do wału korbowego, a z pomocą koła zębatego współpracuje z rozrusznikiem. Masa wtórna umieszczona jest po stronie pierwotnej. Pomiędzy masami działa tłumik drgań skrętnych który łączy obie masy. Jego konstrukcja pozwoliła na zredukowanie bardzo niekomfortowych wrażeń z jazdy pojazdami z silnikiem diesla przy niewielkich prędkościach. Użytkownicy starszego typu rozwiązań sprzęgła wiedzą dobrze o co chodzi. „Dwumas” wycisza układ napędowy oraz redukuje stukot i zgrzytanie podczas poruszania się z niewielkimi prędkościami. Kolejne zalety tego rozwiązania to zmniejszenie ryzyka gaśnięcia silnika przy zbyt szybkim puszczeniu sprzęgła oraz przyspieszona reakcja przy dodawaniu gazu. Przekłada się to na mniejsze zużycie paliwa oraz wydłużenie żywotności skrzyni biegów. Wadą dwumasowego koła jest jego mniej wytrzymała konstrukcja. Ulega ona uszkodzeniom głównie wynikającym z niepoprawnej eksploatacji sprzęgła. Taka budowa tworzy z dwumasowego koła zamachowego, bardzo wydajny system tłumiący.

Usterkowość części:
Koło dwumasowe należy do jednych z najbardziej awaryjnych elementów układu napędowego. Przeciętna trwałość określana jest na 160 000km jednak bardzo często do awarii dochodzi już po 60/70 000km i niestety nie przewiduje się doraźnej naprawy tego elementu. W grę wchodzi tylko wymiana na osprzęt nowy lub regenerowany.

Objawy zużycia:
- Włączanie i wyłączanie silnika okupione hałasem i stukaniem
- Podczas jazdy lub postoju na biegu jałowym silnik generuje mocne drgania przenoszone na karoserie;
- Nierówna praca jednostki;
- Hałas i stuki z okolic skrzyni biegów;
- Jazda szarpana
- Niemożliwość ruszenia płynnie z miejsca

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Inni producenci

               


Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software