Infolinia czynna:
pon-pt: 8.00 - 18.00 sob: 9.00 - 14.00
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Części montażowe sprzęgła  > 
  4. Koło zamachowe sprzęgła

< Powrót do: Części montażowe sprzęgła
Kategorie  


Koło zamachowe sprzęgła


Wybierz markę dla Koło zamachowe sprzęgła

Koło zamachowe jest elementem od dużej bezwładności dzięki czemu przez krótki moment gromadzi energię kinetyczną. Jest „akumulatorem” energii która podtrzymuje pracę silnika w trakcie fazy sprężania mieszanki. „Zamach” znajduje się na wale korbowym silnika, a dzięki przymocowanemu kołu zębatemu wspomaga rozruch silnika. Koło zamachowe boczną sekcją łączy się z tarczą sprzęgła, natomiast we wnętrzu znajdziemy łożysko pilotujące utrzymujące je na wale korbowy. W miejsce popularnego koła zamachowego coraz częściej montowane jest tzw. dwumasowe koło zamachowe. Wizualnie oba rozwiązania nie różnią się od siebie. Różnica jest zauważalna dopiero we wnętrzu. „Dwumas” składa się zgodnie z nazwą z 2 mas (pierwotnej oraz wtórnej). Pierwotna strona przymocowana jest do wału korbowego, a z pomocą koła zębatego współpracuje z rozrusznikiem. Masa wtórna umieszczona jest po stronie pierwotnej. Pomiędzy masami działa tłumik drgań skrętnych który łączy obie masy. Jego konstrukcja pozwoliła na zredukowanie bardzo niekomfortowych wrażeń z jazdy pojazdami z silnikiem diesla przy niewielkich prędkościach. Użytkownicy starszego typu rozwiązań sprzęgła wiedzą dobrze o co chodzi. „Dwumas” wycisza układ napędowy oraz redukuje stukot i zgrzytanie podczas poruszania się z niewielkimi prędkościami. Kolejne zalety tego rozwiązania to zmniejszenie ryzyka gaśnięcia silnika przy zbyt szybkim puszczeniu sprzęgła oraz przyspieszona reakcja przy dodawaniu gazu. Przekłada się to na mniejsze zużycie paliwa oraz wydłużenie żywotności skrzyni biegów. Wadą dwumasowego koła jest jego mniej wytrzymała konstrukcja. Ulega ona uszkodzeniom głównie wynikającym z niepoprawnej eksploatacji sprzęgła. Taka budowa tworzy z dwumasowego koła zamachowego, bardzo wydajny system tłumiący.

Usterkowość części:
Koło dwumasowe należy do jednych z najbardziej awaryjnych elementów układu napędowego. Przeciętna trwałość określana jest na 160 000km jednak bardzo często do awarii dochodzi już po 60/70 000km i niestety nie przewiduje się doraźnej naprawy tego elementu. W grę wchodzi tylko wymiana na osprzęt nowy lub regenerowany.

Objawy zużycia:
- Włączanie i wyłączanie silnika okupione hałasem i stukaniem
- Podczas jazdy lub postoju na biegu jałowym silnik generuje mocne drgania przenoszone na karoserie;
- Nierówna praca jednostki;
- Hałas i stuki z okolic skrzyni biegów;
- Jazda szarpana
- Niemożliwość ruszenia płynnie z miejsca

Polecane artykuły
Citroen C5 I - Awarie, usterki, eksploatacja

Citroen C5 I - Awarie, usterki, eksploatacja

08/01/2020

Citroen jest francuskim producentem aut, który dawniej kojarzony był z wdrażaniem do produkcji nietuzinkowych, a...więcej

Zakup używanego Smatra Fortwo I. Czy warto?

Zakup używanego Smatra Fortwo I. Czy warto?

09/01/2020

Smart od samego początku swojego istnienia wzbudzał wiele emocji. Niespotykanych rozmiarów karoseria w połączeniu...więcej

Używany Volkswagen Passat B5. Czy warto jeszcze go kupić?

Używany Volkswagen Passat B5. Czy warto jeszcze go kupić?

16/01/2020

Nie da się ukryć, że to właśnie Volkswagen Passat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na naszym rynku....więcej

Inni producenci

               



Porady i testy motoryzacyjne
Zobacz więcej
Jak wyczyścić podsufitkę w samochodzie
piątek, 15 Październik 2021Komentarze: 2

Każdy z nas lubi jak jego samochód błyszczy i prezentuje się niemal jak nowy. Często jednak przy okazji pielęgnacji karoserii zapominamy o wnętrzu auta. Czyszczenie wnętrza jest czynnością, którą niestety od czasu do czasu każdy kierowca musi wykonać. O ile zwykłe odkurzenie wnętrza i przetarcie plastików możemy nazwać zadaniem niemal rutynowym, o tyle pranie tapicerki samochodowej wykonujemy sporadycznie. Z tego powodu niekiedy ta czynność staje się poważnym wyzwaniem. Dotyczy to szczególnie podsufitki samochodowej, którą bardzo łatwo uszkodzić podczas mycia. Jak bezpiecznie wyczyścić podsufitkę? Jakiego preparatu użyć do jej prania? O tym w dzisiejszym artykule.

Czytaj więcej
3 Sposoby na naładowanie telefonu w samochodzie
piątek, 15 Październik 2021Komentarze: 4

Smartfon to obecnie dla wielu osób nierozłączny kompan dnia codziennego. Zastąpił on tradycyjny telefon komórkowy, którym smartfon jest teraz domyślnie nazywany. Smartfon w przeciwieństwie do klasycznego telefonu nie służy jednak jedynie do dzwonienia i pisania SMS-ów. Dzięki niemu możemy wykonywać wiele skomplikowanych operacji. Niestety bardzo często generuje to problemy z trwałością jego baterii. Problem ten jest szczególnie dokuczliwy, gdy przez większość dnia podróżujemy samochodem. Jak naładować telefon w samochodzie? O tym w dzisiejszym artykule.

Czytaj więcej

Ostatnie opinie o sklepie
Kris

Wszystkie części ok polecam

Ocena ogólna:
Zgodność przedmiotu z opisem:
Kontakt ze Sprzedającym:
Czas realizacji zamówienia:
Ceny:
Sobota, 18 Wrzesien 2021

Andrzej

Opis towaru i jego jakość OK.

Ocena ogólna:
Zgodność przedmiotu z opisem:
Kontakt ze Sprzedającym:
Czas realizacji zamówienia:
Ceny:
Czwartek, 16 Wrzesien 2021

DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>

Certyfikaty Motochemia


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Copyright © 2021 https://www.motochemia.pl