Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz sklep@motochemia.pl
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Części montażowe sprzęgła >
- Koło zamachowe sprzęgła
Koło zamachowe sprzęgła
Wybierz markę dla Koło zamachowe sprzęgła
Koło zamachowe jest elementem od dużej bezwładności dzięki czemu przez krótki moment gromadzi energię kinetyczną. Jest „akumulatorem” energii która podtrzymuje pracę silnika w trakcie fazy sprężania mieszanki. „Zamach” znajduje się na wale korbowym silnika, a dzięki przymocowanemu kołu zębatemu wspomaga rozruch silnika. Koło zamachowe boczną sekcją łączy się z tarczą sprzęgła, natomiast we wnętrzu znajdziemy łożysko pilotujące utrzymujące je na wale korbowy. W miejsce popularnego koła zamachowego coraz częściej montowane jest tzw. dwumasowe koło zamachowe. Wizualnie oba rozwiązania nie różnią się od siebie. Różnica jest zauważalna dopiero we wnętrzu. „Dwumas” składa się zgodnie z nazwą z 2 mas (pierwotnej oraz wtórnej). Pierwotna strona przymocowana jest do wału korbowego, a z pomocą koła zębatego współpracuje z rozrusznikiem. Masa wtórna umieszczona jest po stronie pierwotnej. Pomiędzy masami działa tłumik drgań skrętnych który łączy obie masy. Jego konstrukcja pozwoliła na zredukowanie bardzo niekomfortowych wrażeń z jazdy pojazdami z silnikiem diesla przy niewielkich prędkościach. Użytkownicy starszego typu rozwiązań sprzęgła wiedzą dobrze o co chodzi. „Dwumas” wycisza układ napędowy oraz redukuje stukot i zgrzytanie podczas poruszania się z niewielkimi prędkościami. Kolejne zalety tego rozwiązania to zmniejszenie ryzyka gaśnięcia silnika przy zbyt szybkim puszczeniu sprzęgła oraz przyspieszona reakcja przy dodawaniu gazu. Przekłada się to na mniejsze zużycie paliwa oraz wydłużenie żywotności skrzyni biegów. Wadą dwumasowego koła jest jego mniej wytrzymała konstrukcja. Ulega ona uszkodzeniom głównie wynikającym z niepoprawnej eksploatacji sprzęgła. Taka budowa tworzy z dwumasowego koła zamachowego, bardzo wydajny system tłumiący.
Usterkowość części:
Koło dwumasowe należy do jednych z najbardziej awaryjnych elementów układu napędowego. Przeciętna trwałość określana jest na 160 000km jednak bardzo często do awarii dochodzi już po 60/70 000km i niestety nie przewiduje się doraźnej naprawy tego elementu. W grę wchodzi tylko wymiana na osprzęt nowy lub regenerowany.
Objawy zużycia:
- Włączanie i wyłączanie silnika okupione hałasem i stukaniem
- Podczas jazdy lub postoju na biegu jałowym silnik generuje mocne drgania przenoszone na karoserie;
- Nierówna praca jednostki;
- Hałas i stuki z okolic skrzyni biegów;
- Jazda szarpana
- Niemożliwość ruszenia płynnie z miejsca
Citroen C5 I - Awarie, usterki, eksploatacja
08/01/2020Citroen jest francuskim producentem aut, który dawniej kojarzony był z wdrażaniem do produkcji nietuzinkowych, a...więcej
Zakup używanego Smatra Fortwo I. Czy warto?
09/01/2020Smart od samego początku swojego istnienia wzbudzał wiele emocji. Niespotykanych rozmiarów karoseria w połączeniu...więcej
Używany Volkswagen Passat B5. Czy warto jeszcze go kupić?
16/01/2020Nie da się ukryć, że to właśnie Volkswagen Passat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na naszym rynku....więcej
Opony samochodowe, choć często niedoceniane, stanowią jeden z najważniejszych elementów samochodu. W końcu są one jedynym jego elementem, który bezpośrednio łączy nadwozie z nawierzchnią drogi, po której się porusza. Dlatego też zakup odpowiednich opon jest decyzją niezwykle poważną, która nie tylko wpłynie na nasz komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo - przynajmniej na kilka lat. Z tego powodu warto wiedzieć jakie informacje na temat opony znajdują się na etykiecie opon. Jakie dokładnie oznaczenia opon widnieją na etykiecie? Jakie informacje są na niej zawarte? O tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejNaprawa samochodu niemal zawsze wiąże się z uszczupleniem portfela jego właściciela. Szczególnie w przypadku, gdy serwisowane są elementy, do których mechanik ma trudny dostęp lub, których naprawa jest szczególnie skomplikowana. W takim przypadku liczy się każda oszczędność. Taką możliwość daje nam samodzielny zakup części samochodowych. Mało kto wie, że części zakupione "u mechanika" potrafią być sporo droższe niż te zakupione samodzielnie w sklepie motoryzacyjnym lub w sklepie online. Jak znaleźć części samochodowe w internecie? Co jest nam potrzebne, aby zakupić poprawne podzespoły? O tym w dzisiejszym artykule.
Czytaj więcejZakupione przedmioty dotarły szybko i bez uszkodzeń.
Wszystko super! Jak najbardziej polecam i na pewno wroce ponownie!...
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2022 https://www.motochemia.pl