Koło zamachowe sprzęgła
Wybierz markę dla Koło zamachowe sprzęgła
Koło zamachowe sprzęgła - opis kategorii
Koło zamachowe jest elementem od dużej bezwładności dzięki czemu przez krótki moment gromadzi energię kinetyczną. Jest „akumulatorem” energii która podtrzymuje pracę silnika w trakcie fazy sprężania mieszanki. „Zamach” znajduje się na wale korbowym silnika, a dzięki przymocowanemu kołu zębatemu wspomaga rozruch silnika. Koło zamachowe boczną sekcją łączy się z tarczą sprzęgła, natomiast we wnętrzu znajdziemy łożysko pilotujące utrzymujące je na wale korbowy. W miejsce popularnego koła zamachowego coraz częściej montowane jest tzw. dwumasowe koło zamachowe. Wizualnie oba rozwiązania nie różnią się od siebie. Różnica jest zauważalna dopiero we wnętrzu. „Dwumas” składa się zgodnie z nazwą z 2 mas (pierwotnej oraz wtórnej). Pierwotna strona przymocowana jest do wału korbowego, a z pomocą koła zębatego współpracuje z rozrusznikiem. Masa wtórna umieszczona jest po stronie pierwotnej. Pomiędzy masami działa tłumik drgań skrętnych który łączy obie masy. Jego konstrukcja pozwoliła na zredukowanie bardzo niekomfortowych wrażeń z jazdy pojazdami z silnikiem diesla przy niewielkich prędkościach. Użytkownicy starszego typu rozwiązań sprzęgła wiedzą dobrze o co chodzi. „Dwumas” wycisza układ napędowy oraz redukuje stukot i zgrzytanie podczas poruszania się z niewielkimi prędkościami. Kolejne zalety tego rozwiązania to zmniejszenie ryzyka gaśnięcia silnika przy zbyt szybkim puszczeniu sprzęgła oraz przyspieszona reakcja przy dodawaniu gazu. Przekłada się to na mniejsze zużycie paliwa oraz wydłużenie żywotności skrzyni biegów. Wadą dwumasowego koła jest jego mniej wytrzymała konstrukcja. Ulega ona uszkodzeniom głównie wynikającym z niepoprawnej eksploatacji sprzęgła. Taka budowa tworzy z dwumasowego koła zamachowego, bardzo wydajny system tłumiący.
Usterkowość części:
Koło dwumasowe należy do jednych z najbardziej awaryjnych elementów układu napędowego. Przeciętna trwałość określana jest na 160 000km jednak bardzo często do awarii dochodzi już po 60/70 000km i niestety nie przewiduje się doraźnej naprawy tego elementu. W grę wchodzi tylko wymiana na osprzęt nowy lub regenerowany.
Objawy zużycia:
- Włączanie i wyłączanie silnika okupione hałasem i stukaniem
- Podczas jazdy lub postoju na biegu jałowym silnik generuje mocne drgania przenoszone na karoserie;
- Nierówna praca jednostki;
- Hałas i stuki z okolic skrzyni biegów;
- Jazda szarpana
- Niemożliwość ruszenia płynnie z miejsca
Statystyki dla kategorii
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
Data ostatniej aktualizacji: 21-02-2019
Ostatnio zamówione produkty z kategorii
Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł
chwilowo niedostępny
Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł
chwilowo niedostępny
Cena: 1323.30zł
Dostawa od: 8.00zł
Cena: 2316.10zł
Dostawa od: 8.00zł
chwilowo niedostępny