Najdroższym filtrem w samochodzie jest zazwyczaj filtr paliwa. Spełnia on bardzo ważną funkcję, mianowicie filtruje benzynę z zanieczyszczeń oraz olej napędowy (potocznie nazywany ropą) z zanieczyszczeń oraz usuwa z niego wodę. Najczęściej filtry paliwa to zamknięte puszki z wystającymi końcówkami do wpięcia przewodów paliwowych. Paliwo może być zanieczyszczone szczątkami organicznymi, skrystalizowaną parafiną, pyłem mineralnym, wodą lub produktami korozji zbiornika paliwa. Wszystkie te zanieczyszczenia są niepożądane w paliwie, dlatego każdy samochód musi regularnie mieć wymieniany filtr paliwa. Zazwyczaj wymienia się go co 45-60 tys. kilometrów. W filtrze paliwowym stosuje się włókninę poliestrową, której zadaniem jest wstępne oczyszczanie oraz papier filtracyjny na bazie włókien celulozowych impregnowanych żywicami fenolowymi lub epoksydowymi z dodatkiem mikrowłókien syntetycznych który służy do właściwego oczyszczania. Stosuje się również dwuwarstowy papier filtracyjny z warstwą dokładnego oczyszczania na bazie włókien celulozowych z dodatkiem mikrowłókien syntetycznych oraz warstwą prefiltru (wstępnego oczyszczania) na bazie włókien syntetycznych. Porządne, dobre filtry paliwa posiadają zdolność do kondensacji wody na włóknach, są odporne na działanie agresywnych związków chemicznych znajdujących si w paliwie oraz posiadają sporą chłonność zanieczyszczeń. Należy pamiętać, że zużyty, zanieczyszczony filtr paliwa powoduje gorszą pracę silnika, ponieważ dostaje on zbyt małą dawkę paliwa. Motochemia oferuje filtry paliwa takich firm jak Bosh, Hengst, Wix Filtron, Knecht.
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0