Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Układ wydechowy >
- Filtr cząstek stałych
Filtr cząstek stałych
Wybierz markę dla Filtr cząstek stałych
Nowe silniki Diesla stają się coraz bardziej konkurencyjne w stosunku do jednostek napędzanych benzyną. Są zdecydowanie bardziej ekonomiczne i jednoczenie dysponują dużym zapasem mocy. Główną cechą pozwalającą odróżnić te dwa silniki od siebie są przede wszystkim kłęby czarnego dymu wydobywające się z układu wydechowego silniku Diesla podczas gwałtownego przyspieszania. Ten dym to nic innego jak sadza, powstająca w wyniki niepełnego spalania oleju napędowego. Aby zmniejszyć emisję tej sadzy do powietrza, ekolodzy wprowadzili w 2006 roku nową normę ekologiczną o nazwie EURO IV, która dwukrotnie ogranicza emisję cząstek stałych do atmosfery w porównaniu z poprzednią normą Euro III. W ten sposób obecne samochody z silnikiem Diesla wyposażane zostały w filtr cząstek stałych, który pozwala zminimalizować ilość sadzy, która wydobywają się z silnika. Obecnie w samochodach osobowych występują dwa systemy tych filtrów:
- FAP – Filter A Particuare tak zwany mokry filtr występujący w samochodach koncernu PSA (Peugeot, Citroen, Renault)
- DPF – Diesel Particulare Filter system stosowany w pozostałych markac
Zasada działania przypadku obu filtrów jest niemal taka sama, z jedną małą różnicą. W systemie FAP do paliwa dodany jest specjalny płyn EOLYS obniżający temperaturę spalania się sadzy co ułatwia jego regenerację. Filtr składa się z ceramicznego korpusu i umieszczony jest razem z katalizatorem we wspólnej metalowej obudowie. Korpus podzielony jest na małe kanaliki jednostronnie zamknięte przez które przepływają spaliny, a cząstki sadzy osadzają się na ich ściankach. Podczas niepełnego spalania gromadząca się sadza zaczyna blokować przepływ spalin przez kanaliki zmniejszając moc i osiągi silnika, a także ograniczając poprawne działanie filtra . Aby zapobiec takiej sytuacji należy regularnie dokonywać jego regeneracji, którą możemy przeprowadzić ją na trzy sposoby:
-pasywnie
-aktywnie
-wymuszając
Pasywna to nic innego jak użytkowanie samochodu na wysokich obrotach z dużymi obciążeniami na długich odcinkach drogi np. podczas podróży autostradą. Podczas miejskiej jazdy, poruszając się w korkach, regeneracja ta nie zachodzi w ogóle i ilość sadzy stale narasta ograniczając działanie filtra. Regeneracją
Aktywną steruje komputer, dokonując wielu zmian w sterowaniu pracą silnika np.: zwiększa wszystkie możliwe obciążenia elektryczne, zwiększa ciśnienie doładowania, opóźnia kąt wtrysku. Taka regeneracja trwa od 5do 10 minut.
Regeneracja Wymuszona to nic innego jak udanie się do serwisu i za pomocą urządzenia diagnostycznego oczyszczenie filtra z sadzy. Do odpowiedniej ochrony takiego filtra zaleca się również stosowanie przeznaczonych do tego celu niskopopiołowych olejów samochodowych ze specyfikacją Low Saps oraz normą VW 507.00.
Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?
15/03/2019Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły producentów...więcej
Filtr kabinowy: hit czy kit? Jak często wymieniać?
24/06/2020Wymiana filtra kabinowego powinna być dla kierowcy tak samo istotna, jak wymiana filtra oleju czy powietrza. Niestety...więcej
Do jednych z najczęściej wybieranych barw w nowych samochodach należą obecnie kolory srebrny, szary, czarny oraz biały. Jest to na tyle zauważalne zjawisko, że na naszych drogach rzeczywiście powoli zaczynają królować auta posiadające różne odcienie szarości. Nic więc dziwnego, że entuzjaści motoryzacji, którzy często utożsamiają się ze swoim samochodem, coraz częściej szukają sposobu na to, aby ich wymarzone cztery kółka wyróżniały się na drodze. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest Car Wrapping, czyli oklejenie samochodu folią. Czym dokładnie jest Car Wrapping? Na czym polega? Dla kogo jest przeznaczony? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czytaj więcejZima to trudny okres zarówno dla kierowców, jak i ich samochodów. Śnieg, lód oraz niskie temperatury skutecznie utrudniają jazdę samochodem, a bardzo często uniemożliwiają nawet jej rozpoczęcie. To właśnie w takich sytuacjach niezastąpione okazują się zimowe akcesoria samochodowe. To dzięki nim możliwe jest nie tylko odśnieżenie karoserii samochodu przed jazdą, ale także otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika. Jakie są najbardziej przydatne akcesoria samochodowe na zimę? Oto przegląd popularnych akcesoriów zimowych do samochodu.
Czytaj więcejKolejne zakupy i kolejne udane oraz szybko dostarczona przesyłka....
Szybko, ładnie zabezpieczone do wysyłki. Artykuły się zgadzały....
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2024 https://www.motochemia.pl