Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
EGR
Wybierz markę dla EGR
Co to jest zawór EGR?
Zawór EGR jest jednym z podstawowych podzespołów należących do układu recyrkulacji spalin. Stanowi specjalny zawór otwierany w ściśle określonych warunkach pracy silnika. Połączony jest on bezpośrednio z kolektorem ssącym i kolektorem dolotowym. Do czego służy EGR? Głównym zadaniem zaworu recyrkulacji spalin, nazywanego też zaworem EGR lub AGR, jest obniżenie temperatury w komorze spalania. Następstwem tego działania jest redukcja emisji szkodliwych gazów do atmosfery, nawet o 70%. W jaki sposób EGR obniża emisję spalin? Kontroluje on ilość spalin, które powtórnie trafiają z układu wydechowego do komory spalania. W ten sposób zubażana jest procentowa zawartość tlenu w układzie dolotowym, co powoduje obniżenie temperatury spalania. Same spaliny nie biorą udziału w procesie spalania, wypełniają jedynie pustą przestrzeń w komorze cylindra.
Najczęstsze usterki zaworu EGR
Awaria zaworu recyrkulacji spalin, czyli EGR, zwykle sprowadza się do jego zablokowania. Może on ulec unieruchomieniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. Za blokadę zaworu recyrkulacji spalin odpowiadają spaliny. Powodują one nagromadzenie na jego powierzchni zanieczyszczeń w postaci sadzy, oleju i innych substancji tłustych. Powstanie nagarów jest niestety naturalnym skutkiem pracy silnika, choć niesprawność takich elementów jednostki jak turbosprężarka, czy układ wtrysku paliwa w znacznym stopniu mogą przyśpieszyć ten proces. Oczywiście nagromadzona sadza to nie jedyny czynnik, który może doprowadzić do zablokowania EGR-u. Spaliny same w sobie tworzą agresywne środowisko. Jest ono niebezpieczne dla delikatnych elementów mechanizmu zaworu i powodować mogą ich powolną degradację. Degradacja w postaci rdzy czy oksydacji również może doprowadzić do zablokowania zaworu. Zawór EGR może także zostać zablokowany elektronicznie, przez niesprawne podzespoły sterujące jego pracą.
Objawy awarii zaworu EGR
EGR może ulec awarii poprzez zablokowanie w pozycji zamkniętej lub otwartej. Zablokowanie zaworu EGR w pozycji zamkniętej w zasadzie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na pracę jednostki napędowej. Prawdopodobnie kierowca w ogóle nie odczuje, że doszło do awarii. Jedynym symptomem będzie podwyższony poziom emisji spalin. Jest to efekt dokładnie taki sam jak w przypadku zaślepienia zaworu EGR. Nieco inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku zablokowania w pozycji otwartej. Unieruchomienie zaworu recyrkulacji spowoduje, że spaliny przez cały czas przedostawać się będą do komory spalania. Wpłynie to negatywnie na pracę jednostki, szczególnie w dolnym zakresie obrotów. Kierujący odczuje tę awarię za sprawą:
-
Nierównej pracy silnika, szczególnie na biegu jałowym i przy niskich obrotach;
-
Podwyższonego zużycia paliwa;
-
Zauważalnego spadku osiągów silnika;
-
Mocno utrudnionego rozruchu silnika.
W niektórych pojazdach pojawić się mogą także stosowne komunikaty komputera pokładowego widoczne na desce rozdzielczej lub po prostu załączona zostanie kontrolka „check engine”.
Czyszczenie EGR
Jednym ze sposobów na naprawę zaworu recyrkulacji spalin jest jego dokładne wyczyszczenie. Służą do tego specjalne środki do czyszczenia zaworów EGR. Oferują je popularne marki chemii i kosmetyków samochodowych, takie jak K2, Moje Auto, czy Liqui Moly. Jak wyczyścić zawór EGR? W przypadku całkowitego zatkania zaworu polecamy jego wcześniejszy demontaż. Według instrukcji większości producentów środków do mycia zaworów EGR w sprayu (np. MA Professional EGR Cleaner 400 ml), czyszczenie wygląda następująco:
-
Przed użyciem należy wstrząsnąć pojemnikiem z preparatem myjącym.
-
Należy nanieść preparat bezpośrednio na czyszczoną powierzchnię z odległości ok. 20 cm.
-
Odczekać kilka minut do całkowitego rozpuszczenia zanieczyszczeń.
-
Usunąć pozostałości zanieczyszczeń przy pomocy czystej szmatki lub pędzelka.
-
W razie potrzeby powtórzyć czynność.
Gdy decydujemy się pozostawić zawór EGR nie zdemontowany, warto przed czyszczeniem zabezpieczyć wszelkie podzespoły elektryczne i lakierowane.
Nieco inaczej przedstawia się aplikacja środków do mycia EGR w formie płynnej (np. MA Professional EGR Cleaner 650 ml). W tym przypadku instrukcja użycia przedstawia się następująco:
-
Przed użyciem wstrząsnąć opakowanie w celu wymieszania środka myjącego.
-
Sprawdzić działanie preparatu w niewidocznym miejscu.
-
Nanieść preparat bezpośrednio na zanieczyszczenie.
-
Odczekać kilkanaście sekund.
-
Spłukać preparat wraz z zanieczyszczeniami silnym strumieniem wody.
-
Nie należy dopuścić do wyschnięcia preparatu na czyszczonej powierzchni.
Ponieważ preparaty tego typu wymagają użycia wody do dokładnego jego wypłukania, w tym przypadku zalecamy każdorazowy demontaż zaworu EGR przed czyszczeniem.
Zaślepienie lub usunięcie zaworu EGR
Nadspodziewanie częstą praktyką stosowaną przez mechaników i kierowców jest zaślepianie lub całkowite usuwanie zaworu recyrkulacji spalin z jednostki napędowej. Teoretycznie zawór EGR nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika. Nie licząc oczywiście kierowania części spalin ponownie do komory spalania. Mimo to osoby, które zdecydowały się na demontaż tego elementu, zauważają w swoich autach obniżenie spalania, lepsze osiągi, a nawet wyższą kulturę pracy silnika. Osobom, które planują przeprowadzenie takiego zabiegu we własnym samochodzie, warto zwrócić uwagę, że bezproblemowy demontaż EGR-u możliwy jest jedynie w starszych modelach samochodów. W obecnie produkowanych pojazdach, sterowanie zaworem recyrkulacji spalin odbywa się elektronicznie. Jego demontaż nie tylko spowoduje wystąpienie błędów na desce rozdzielczej, ale może również zaburzyć pracę całej jednostki napędowej.
Zakup zaworu recyrkulacji spalin EGR
Co zrobić, gdy czyszczenie zaworu EGR nie pomaga? Niestety pozostaje nam jedynie zakup nowego podzespołu. Zawór EGR z powodzeniem można nabyć w jednym z naszych sklepów stacjonarnych na terenie Krakowa. Nasi sprzedawcy przy pomocy danych samochodu lub numeru VIN, z powodzeniem dobiorą odpowiednią część zamienną. Zakupu części można dokonać także przez naszą stronę internetową www.motochemia.pl. Za sprawą wyszukiwarki dobór odpowiedniej części będzie bajecznie prosty. Jaką markę zaworu EGR wybrać? Nasza oferta produktowa obejmuje zawory recyrkulacji spalin najpopularniejszych producentów części samochodowych. Wśród nich znajdziemy zawory EGR sygnowane logami marek Wahler, Delphi, Febi oraz Pierburg. Kupujący najczęściej sięgają po produkty firmy Wahler oraz Pierburg, które specjalizują się w produkcji tych elementów i cieszą się dobrą opinią wśród specjalistów.
Używany Volkswagen Passat B5. Czy warto jeszcze go kupić?
16/01/2020Nie da się ukryć, że to właśnie Volkswagen Passat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na naszym rynku....więcej
Używany Peugeot 206 - Awarie, usterki, eksploatacja
17/01/2020Będący następca legendarnej 205-tki, model 206 miał nie łatwe zadanie. Jego celem nie było tylko zastąpienie swojego...więcej
Zawór EGR - Czym jest? Do czego służy? Awarie i Usterki
20/02/2020Zawór EGR to podzespół jednostki napędowej odpowiedzialny za zmniejszenie emisji szkodliwych gazów do...więcej
Sprzęgło jest jednym z najważniejszych podzespołów układu przeniesienia napędu. W samochodach z ręczną skrzynią biegów odpowiada za odłączanie i podłączanie silnika do skrzyni. To właśnie dzięki niemu możliwa jest płynna zmiana biegów w trakcie jazdy, bez konieczności zatrzymywania samochodu. Niestety wraz z użytkowaniem pojazdu elementy sprzęgła ulegają naturalnemu zużyciu. Dlatego też z czasem może dojść do awarii sprzęgła wynikającej z wyeksploatowania jego poszczególnych podzespołów. Jednym z objawów awarii sprzęgła jest nieodbijanie pedału sprzęgła po jego wciśnięciu. Dlaczego sprzęgło nie wraca? Co jest przyczyną zostawania sprzęgła w podłodze? O tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejKażdy element jednostki napędowej posiada swoje ściśle określone zadanie. Niepoprawne działanie choćby jednego z podzespołów może nie tylko utrudnić poprawną pracę silnika, ale także przyczynić się do jego unieruchomienia, a nawet uszkodzenia. Jednym z takich elementów jest odma silnika, która odpowiedzialna jest za odpowietrzenie skrzyni korbowej. Czym dokładnie jest odma w samochodzie? Za co odpowiada? Jakie są objawy uszkodzenia odmy w silniku? O tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejBardzo dobry towar i świetna obsługa.
Szybka dostawa towar bardzo dobry. Chemia dzisła.pplecam
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl