Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Układ kierowniczy >
- Części drążków kierowniczych poprzecznych >
- Drążki kierownicze poprzeczne
Drążki kierownicze układu kierowniczego
Wybierz markę dla Drążki kierownicze poprzeczne
Co to jest drążek kierowniczy?
Drążki kierownicze to jedne z podstawowych elementów układu kierowniczego. Umieszczone są one pomiędzy przekładnią kierowniczą, a wymiennymi końcówkami drążków. Wykonano je z metalu i złożone są z dwóch podstawowych elementów. Należą do nich przegub kulowy oraz przymocowany do niego prostopadle drążek z gwintowaną końcówką. Przegub ten, jak i samo połączenie z przekładnią, najczęściej chronione jest przez gumową osłonę przegubu. Drążki kierownicze bardzo często mylone są z końcówkami. Wynika to między innymi z faktu, że w niektórych pojazdach elementy te stanowią integralną i nierozłączną część.
Awarie drążków kierowniczych – objawy
Uszkodzenie drążków kierowniczych powoduje podobne objawy jak awaria samych końcówek. Przede wszystkim zauważalne jest:
-
Stukanie z okolic kół podczas jazdy lub manewrowania kierownicą.
-
Myszkowanie samochodu po drodze.
-
Powstanie zauważalnych luzów układu kierowniczego.
Na szczęście same drążki kierownicze nie ulegają zbyt częstym awariom. Aby w pewnym stopniu zapobiec ich uszkodzeniom, warto co jakiś czas kontrolować stan gumowych osłon drążka kierowniczego. Ich rozszczelnienie może znacznie przyczynić się do skrócenia żywotności drążka, a nawet awarii samej przekładni.
Wymiana drążków kierowniczych
Wymiana drążków kierowniczych jest bardziej skomplikowana niż samych końcówek drążka kierowniczego i często wymaga użycia specjalistycznych narzędzi. Jak w teorii wygląda wymiana drążków kierowniczych?
-
W pierwszej kolejności należy odkręcić końcówkę drążka od zwrotnicy koła.
-
Następnie należy zsunąć osłonę drążka kierowniczego z przekładni, aby uzyskać dostęp do drążka.
-
Po wykonaniu tych czynności odkręcamy drążek od przekładni kierowniczej.
-
Po ściągnięciu drążka odkręcamy od niego końcówkę drążka kierowniczego.
-
Ponieważ drążki kierownicze wymieniamy parami, całość powtarzamy po drugiej stronie przekładni.
-
Po ściągnięciu wszystkich elementów oceniamy stan drążków i końcówek.
-
Jeśli jest to konieczne, wymieniamy również końcówki drążka kierowniczego.
-
Całość składamy w odwrotnej kolejności.
-
Po skręceniu wszystkich elementów ustawiamy geometrie przednich kół.
Po wykonaniu powyższych czynności układ kierowniczy powinien działać bez zarzutu. Jeśli jednak luzy nadal są zauważalne, może to oznaczać uszkodzenie przekładni kierowniczej. Jej naprawa lub regeneracja wiąże się niestety z dużo wyższymi kosztami, niż w przypadku drążków, czy jego końcówek.
Czy drążki kierownicze wymieniamy parami?
Tak jak w przypadku większości elementów układu zawieszenia i układu kierowniczego, także drążki kierownicze należy wymieniać parami. Wynika to przede wszystkim z podobnego czasu ich zużycia na obu stronach auta. Nie obojętne są tu również względy ekonomiczne. Każdorazowa wymiana drążków wymaga ustawiania zbieżności kół. Z tego powodu najbezpieczniej wymienić oba drążki jednocześnie, a najlepiej przy okazji wymienić również końcówki. Pozwoli nam to zaoszczędzić przyszłych kosztów ich wymiany, tym bardziej że końcówki zużywają się zdecydowanie szybciej niż same drążki kierownicze.
Czy z drążkami kierowniczymi wymieniamy też końcówki drążka?
Teoretycznie, jeśli końcówki drążka kierowniczego nie posiadają uszkodzeń, a ich funkcjonowanie nadal jest prawidłowe, nie ma potrzeby ich wymiany razem z drążkami kierowniczymi. Podchodząc jednak to tematu bardziej praktycznie, jeśli posiadamy już rozebrany układ kierowniczy, warto w ramach przyszłych oszczędności zainwestować również w końcówki drążka. Nie obciąży to znacznie naszego portfela, a przynajmniej da nam pewność pełnej sprawności tego układu. Warto wspomnieć, że w niektórych modelach samochodów końcówki drążka są zintegrowane z samym drążkiem, więc nie ma możliwości ich osobnej wymiany.
Czy po wymianie drążków trzeba ustawić zbieżność?
Niestety każda ingerencja w układ kierowniczy wymaga ponownego ustawienia geometrii kół przednich. Nie inaczej jest w przypadku wymiany drążków kierowniczych. Działanie to jest konieczne, aby dobrze ustawić oba koła i zachować prawidłowy kierunek jazdy. Ustawienie zbieżności gwarantuje nam także skuteczne działanie układu kierowniczego oraz poprawę jego precyzji.
Najpopularniejsze drążki kierownicze w sklepie motochemia.pl
Drążki kierownicze to jedne z najpopularniejszych części układu kierowniczego dostępnych w sklepie motochemia.pl. Obok końcówek drążków kierowniczych stanowią najliczniejszą grupę elementów dedykowanych dla tego układu. Zarówno w sprzedaży internetowej, jak i stacjonarnej, dostępne są wysokiej klasy części zamienne znanych i cenionych na rynku motoryzacyjnych producentów. Należą do nich między innymi marki Kraft, TRW, Lemforder, Delphi, Febi. Części samochodowe wymienionych marek cieszą się dobrą opinią wśród naszych klientów i nie tylko. Cenione są przede wszystkim za trwałość i wytrzymałość, która wynika ze spełnienia wyśrubowanych norm jakościowych dla producentów OEM.
Używana Dacia Logan z drugiej ręki. Czy warto kupić?
14/01/2020Dacia Logan jest pierwszym samochodem stworzonym wspólnie przez rumuńską Dacie i francuskie Renault. Od samego...więcej
Sprzęgło jest jednym z najważniejszych podzespołów układu przeniesienia napędu. W samochodach z ręczną skrzynią biegów odpowiada za odłączanie i podłączanie silnika do skrzyni. To właśnie dzięki niemu możliwa jest płynna zmiana biegów w trakcie jazdy, bez konieczności zatrzymywania samochodu. Niestety wraz z użytkowaniem pojazdu elementy sprzęgła ulegają naturalnemu zużyciu. Dlatego też z czasem może dojść do awarii sprzęgła wynikającej z wyeksploatowania jego poszczególnych podzespołów. Jednym z objawów awarii sprzęgła jest nieodbijanie pedału sprzęgła po jego wciśnięciu. Dlaczego sprzęgło nie wraca? Co jest przyczyną zostawania sprzęgła w podłodze? O tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejKażdy element jednostki napędowej posiada swoje ściśle określone zadanie. Niepoprawne działanie choćby jednego z podzespołów może nie tylko utrudnić poprawną pracę silnika, ale także przyczynić się do jego unieruchomienia, a nawet uszkodzenia. Jednym z takich elementów jest odma silnika, która odpowiedzialna jest za odpowietrzenie skrzyni korbowej. Czym dokładnie jest odma w samochodzie? Za co odpowiada? Jakie są objawy uszkodzenia odmy w silniku? O tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejBardzo dobry towar i świetna obsługa.
Szybka dostawa towar bardzo dobry. Chemia dzisła.pplecam
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl