szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Silnik  > 
  4. Zasilanie powietrzem - doładowanie, przepustnica  > 
  5. Doładowanie

Kategorie| rozwiń/zwiń



Doładowanie


Wybierz podkategorię produktu

Chłodnica niskotemperaturowa
Chłodnica powietrza doładowującego
Filtr oleju turbosprężarki
Pojedyncze części doładowania
Przewód powietrza doładowującego
Regulacja powietrza doładowującego
Uszczelnienie urządzenia doładowującego


Doładowanie - opis kategorii


Aby zwiększyć moc silnika, należy dostarczyć do niego jak najwięcej powietrza i paliwa do cylindra. Jednym rozwiązaniem jest zastosowanie tak zwanej turbosprężarki, która zapewni większą ilość zasysanego powietrza. Turbosprężarka zbudowana jest z dwóch części: turbiny i sprężarki, które są połączone wspólnym wałem. Wirnik turbiny napędzany jest gazami wylotowymi czyli spalinami. Wirnik sprężarki umieszczony po drugiej stronie spręża powietrze trafiające do układu dolotowego. W skrócie można to opisać następująco: spaliny które emitowane są przez silnik uchodzą do układu wylotowego zahaczając wirnik turbiny i rozpędzając wał. Druga strona spręża powietrze, dzięki czemu do cylindra wpada większa ilość powietrza.

 
Turbina

Proces sprężania powoduje wzrost temperatury powietrza, więc do jego obniżenia stosowany jest intercooler. Niestety to rozwiązanie ma też wadę w postaci zjawiska tak zwanej „turbodziury”. Jeśli obroty silnika są niskie, to ilość oraz prędkość spalin są mniejsze. Przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu wał turbosprężarki nie ma jeszcze odpowiednio wysokich obrotów.
Turbodziura to nic innego jak okres między wciśnięciem gazu, a osiągnięciem przez turbo odpowiedniego ciśnienia powietrza doładowanego dla odpowiadających mu obrotów silnika. Aby ten problem nie powstawał, montuje się czasem dwa układy turbosprężarek. Inżynierowie starają się również stosować lżejsze materiały do budowy i zmieniają geometrię łopatek wirnika.  

 

Statystyki dla kategorii

• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0

Data ostatniej aktualizacji: 14-12-2018

Ostatnio zamówione produkty z kategorii

Chłodnica powietrza (Intercooler) (turbo) Valeo 817761

Chłodnica powietrza (Intercooler) (turbo) Valeo 817761


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny

Siatka chłodnicy powietrza doładowującego Valeo 507411


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Chłodnica powietrza (Intercooler) (turbo) Valeo 817764

Chłodnica powietrza (Intercooler) (turbo) Valeo 817764


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny


Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3116

Fatalny kurier oczekiwanie prawie 1.5 tygodnia.

Wszystko OK. Bez uwag. Polecam.

Szybka dostawa. Towar zgodny z opisem. Polecam


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software