Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Układ zapłonowy i wspomagania rozruchu zimnego silnika >
- Czujnik prędkości obrotowej i położenia
Czujnik prędkości obrotowej i położenia
Wybierz markę dla Czujnik prędkości obrotowej i położenia
Współczesne samochody są naszpikowane wszelkiego rodzaju czujnikami. Jeden z nich stosowany jest już od bardzo dawna, a praca silnika bez niego byłaby niemożliwa. Czujnik położenia wału korbowego to najważniejszy z czujników sterujących pracą silnika. Na podstawie wysyłanego przez niego sygnału (kątowego położenia wału korbowego), obliczana jest prędkość obrotowa wału. Dane odczytywane przez komputer, umożliwiają odpowiednie ustawienie kąta zapłonu i wtrysku paliwa. Sygnał ten wykorzystywany jest również do stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, usuwa parę paliwa ze zbiornika, steruje kolektorem dolotowym o zmiennej długości oraz określa pracę zmiennych faz rozrządu. Najczęściej spotykanymi czujnikami położenia wału korbowego są czujniki Halla oraz czujniki dwubiegunowe. Dla poprawnego pomiaru położenia wału korbowego, każdy czujnik współpracuje z tarczą pomiarową. Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje tarcz pomiarowych. Pierwszy rodzaj tarczy identyfikatory położenia wału ma w postaci wyciętych szczelin, drugi rodzaj tarczy to najczęściej koło zębate, w którym kolejne zęby stanowią znaczniki położenia wału. Ostatni rodzaj tarczy ma wprasowane magnesy trwałe, co znakomicie upraszcza konstrukcję samego czujnika. Budowa typowego czujnika nie jest skomplikowana, a składa się on z czterech podstawowych komponentów: cewki, oscylatora, obwodów detekcji i obwodów wyjściowych. Czujnik posiada cylindryczną obudowę. Na rdzeniu nawinięta jest cewka, a jej końce wyprowadzone są do gniazda wyjściowego. Rdzeń i cewka znajdują się w nierozbieralnej obudowie. Zazwyczaj zlokalizowany jest on na kadłubie silnika przy kole zamachowym. Czujnik indukcyjny jest najczęściej stosowanym czujnikiem do pomiaru prędkości obrotowej wału korbowego.
Do jednych z najczęściej wybieranych barw w nowych samochodach należą obecnie kolory srebrny, szary, czarny oraz biały. Jest to na tyle zauważalne zjawisko, że na naszych drogach rzeczywiście powoli zaczynają królować auta posiadające różne odcienie szarości. Nic więc dziwnego, że entuzjaści motoryzacji, którzy często utożsamiają się ze swoim samochodem, coraz częściej szukają sposobu na to, aby ich wymarzone cztery kółka wyróżniały się na drodze. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest Car Wrapping, czyli oklejenie samochodu folią. Czym dokładnie jest Car Wrapping? Na czym polega? Dla kogo jest przeznaczony? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czytaj więcejZima to trudny okres zarówno dla kierowców, jak i ich samochodów. Śnieg, lód oraz niskie temperatury skutecznie utrudniają jazdę samochodem, a bardzo często uniemożliwiają nawet jej rozpoczęcie. To właśnie w takich sytuacjach niezastąpione okazują się zimowe akcesoria samochodowe. To dzięki nim możliwe jest nie tylko odśnieżenie karoserii samochodu przed jazdą, ale także otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika. Jakie są najbardziej przydatne akcesoria samochodowe na zimę? Oto przegląd popularnych akcesoriów zimowych do samochodu.
Czytaj więcejsprawnie i szybko,bez zarzutów*
Założone w moim aucie z miesiąc temu i na ten moment mogę...
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2024 https://www.motochemia.pl