Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Elektryka  > 
  4. Części reflektora

Części reflektora



Lista od 1 do 75 (7282 znalezionych)

Wybierz podkategorię produktu

Reflektory ksenonowe
Wkład reflektora





Części reflektora - opis kategorii


Reflektor przedni jest częścią karoserii samochodu oraz elementem jego oświetlenia zewnętrznego. Montowany w przedniej części nadwozia, odpowiedzialny jest za zapewnienie bezpieczeństwa jazdy i widoczności (szczególnie po zmroku), za sprawą skutecznego doświetlenia drogi.
Na przestrzeni lat jego konstrukcja ulegała ciągłym zmianom i ulepszeniom. Jedne z pierwszych reflektorów posiadały konstrukcję wykorzystującą metalowy odbłyśnik ze szklaną szybką, który przytwierdzony był bezpośrednio do nadwozia pojazdu. Z czasem reflektor doposażono o regulację kąta padania światła, później oddzielono odbłyśnik od samej konstrukcji zamykając całość w plastikowej obudowie, w której to regulowany był już sam odbłyśnik. Ze względów bezpieczeństwa kolejnej zmianie poddano samo szkło reflektora, które zastąpiono plastikowym odpowiednikiem.
Obecnie w przedniej lampie reflektora umieszczone są światła pozycyjne, mijania oraz drogowe, a w niektórych modelach samochodów montowany jest tzw. system doświetlania zakrętów.
W reflektorze przednim znajdziemy zatem zarówno żarówki całoszklane, bezcokołowe W5W odpowiedzialne za światła pozycyjne, jak i halogenowe H1, H3, H4, H7, H11 czy H13 odpowiedzialne za światła mijania lub drogowe.
Od jakiegoś czasu tradycyjne rozwiązanie w postaci żarówek halogenowych zastępowane jest przez żarniki ksenonowe (D1S, D2S, D2R, D4S), które zapewniają zdecydowanie lepszą widoczność nocą generując światło o zimniejszej barwie i większym zasięgu. Żarniki te posiadają też większą liczbę roboczogodzin, jednak okupione jest to wyższą ceną przy ewentualnej ich wymianie oraz niezwykle delikatnym i podatnym na uszkodzenia systemem samopoziomującym, bez którego reflektor z zamontowanym ksenonem jest niemal bezużyteczny. Warto również wiedzieć, że w przypadku tego typu lamp, koniecznym jest zachowanie ich nienagannej czystości.
Od 2011 roku za sprawą dyrektywy UE o numerze 2008/89/WE, w nowych modelach samochodów dopuszcza się montowanie w reflektorach, zespolonych świateł do jazdy dziennej.


Reflektor przedni jest częścią karoserii samochodu oraz elementem jego oświetlenia zewnętrznego. Montowany w przedniej części nadwozia, odpowiedzialny jest za zapewnienie bezpieczeństwa jazdy i widoczności (szczególnie po zmroku), za sprawą skutecznego doświetlenia drogi.
Na przestrzeni lat jego konstrukcja ulegała ciągłym zmianom i ulepszeniom. Jedne z pierwszych reflektorów posiadały konstrukcję wykorzystującą metalowy odbłyśnik ze szklaną szybką, który przytwierdzony był bezpośrednio do nadwozia pojazdu. Z czasem reflektor doposażono o regulację kąta padania światła, później oddzielono odbłyśnik od samej konstrukcji zamykając całość w plastikowej obudowie, w której to regulowany był już sam odbłyśnik. Ze względów bezpieczeństwa kolejnej zmianie poddano samo szkło reflektora, które zastąpiono plastikowym odpowiednikiem.
Obecnie w przedniej lampie reflektora umieszczone są światła pozycyjne, mijania oraz drogowe, a w niektórych modelach samochodów montowany jest tzw. system doświetlania zakrętów.
W reflektorze przednim znajdziemy zatem zarówno żarówki całoszklane, bezcokołowe W5W odpowiedzialne za światła pozycyjne, jak i halogenowe H1, H3, H4, H7, H11 czy H13 odpowiedzialne za światła mijania lub drogowe.
Od jakiegoś czasu tradycyjne rozwiązanie w postaci żarówek halogenowych zastępowane jest przez żarniki ksenonowe (D1S, D2S, D2R, D4S), które zapewniają zdecydowanie lepszą widoczność nocą generując światło o zimniejszej barwie i większym zasięgu. Żarniki te posiadają też większą liczbę roboczogodzin, jednak okupione jest to wyższą ceną przy ewentualnej ich wymianie oraz niezwykle delikatnym i podatnym na uszkodzenia systemem samopoziomującym, bez którego reflektor z zamontowanym ksenonem jest niemal bezużyteczny. Warto również wiedzieć, że w przypadku tego typu lamp, koniecznym jest zachowanie ich nienagannej czystości.
Od 2011 roku za sprawą dyrektywy UE o numerze 2008/89/WE, w nowych modelach samochodów dopuszcza się montowanie w reflektorach, zespolonych świateł do jazdy dziennej.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Inni producenci

         


Porady i testy motoryzacyjne

Traffic Sign Recognition, czyli system rozpoznawania znaków.

Traffic Sign Recognition, czyli system rozpoznawania znaków.

25/11/2020

Ciągle rozwijająca się technologia w znacznym stopniu wpływa na elektroniczne wyposażenie naszy...więcej

Jak działa eCall, czyli system SOS dla kierowców.

Jak działa eCall, czyli system SOS dla kierowców.

23/11/2020

Coraz szybszy rozwój technologiczny z biegiem lat zaczął wywierać coraz większy wpływ na...więcej

Silnik HEMI - Historia, Konstrukcja, Wady i Zalety

Silnik HEMI - Historia, Konstrukcja, Wady i Zalety

26/10/2020

HEMI to jednostka napędowa owiana legendą oraz kultem podobnym do japońskich silników Wank...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3203

Świetny sklep internetowy.

Opinia wystawiona na Ceneo, ale nie zaszkodzi ją powtórzyć....

Wszystko szybko i sprawnie


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2020 https://www.motochemia.pl