Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Części montażowe sprzęgła

Części montażowe sprzęgła



Lista od 1 do 75 (28819 znalezionych)

Wybierz podkategorię produktu

Koło zamachowe sprzęgła
Łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny
Łożysko prowadzące i tarcza zatrzymująca
Sterowanie sprzęgłem
Zestaw sprzęgła



Zestaw sprzęgła Valeo 834056


Valeo



450.50zł

 

Dostawa od: 13.50zł

Cylinder roboczy sprzęgła TRW PJA117

Siłownik sprzęgła TRW PJA117


TRW



156.80zł

 

Dostawa od: 13.50zł


Części montażowe sprzęgła - opis kategorii


Sprzęgło jest jednym z elementów łączących pracę silnika z pracą skrzyni biegów. Jest ono synchronizatorem, ponieważ dzięki niemu możliwa jest zmiana prędkości obrotów wałka korbowego skrzyni biegów od zera do prędkości wału korbowego silnika. Innymi słowy sprzęgło musi zapewnić płynne połączenie i rozłączenie wału korbowego z wałem skrzyni biegów.

Sprzeglo kompletne

Budowa:
Na sprzęgło składa się kilka elementów:

1. Koło zamachowe – magazynuje na bardzo krótki czas energię kinetyczną potrzebną do wspomagania suwów pracy silnika (dolotu, sprężania oraz wylotu). „Zamach” odpowiedzialny jest również za inicjację pracy silnika podczas rozruchu.
2. Docisk – to nic innego jak obudowa oraz tarcza dociskowa. Sprężyna talerzowa naciska na tarczę dociskową która to działa na tarczę sprzęgłową. Opowiada on za odpowiednie siły tarcia między tarczą docisku i sprzęgła. Zużyty docisk powoduje poślizgi przyspieszające zużycie tarczy sprzęgłowej.
3. Tarcza sprzęgłowa – na jej budowę przypadają okładziny cierne wraz z tłumikami drgań skrętnych. 
4. Mechanizm wyciskowy – działający jako pierwszy element, tuż po wciśnięciu pedału sprzęgła, zbudowany z łożyska wyciskowego, tulei prowadzących oraz widełek włączających.

Zużycie sprzęgła:
Trwałość sprzęgła jest w bardzo dużym stopniu zależna od samego kierowcy. Jazda dynamiczna (gwałtowna zmiana biegów, niedociśnięte sprzęgło, przełączanie biegów na bardzo wysokich obrotach), oraz jazda miejska (jazda na półsprzęgle, ciągłe ruszanie z miejsca) to największy wróg dla układu sprzęgłowego.

Sprzęgła występujące w obecnej specyfikacji, czyli z wykorzystaniem żywicy fenolowej w okładzinach sprzęgłowych znany jest dopiero od XX wieku. Poprzednie wersje słynęły z nietrwałych elementów ciernych wykonywanych głównie z drewna bukowego lub dębowego. Obecne tarcze sprzęgłowe wykonywane są materiałów odpornych na wysokie temperatury pracy i ścieranie. Najpopularniejszym komponentem okładzin ciernych są syntetyczne polimery. Zmiany materiałowe podyktowane są bardzo często względami ekologicznymi, ale przede wszystkim coraz wyższą mocą i momentem obrotowym silników. Na dzień dzisiejszy nawet litrowe silniki, poprzez wzmocnienie je za pomocą turbosprężarek rozwijają znaczną moc której sprzęgło musi sprostać. 


Sprzęgło jest jednym z elementów łączących pracę silnika z pracą skrzyni biegów. Jest ono synchronizatorem, ponieważ dzięki niemu możliwa jest zmiana prędkości obrotów wałka korbowego skrzyni biegów od zera do prędkości wału korbowego silnika. Innymi słowy sprzęgło musi zapewnić płynne połączenie i rozłączenie wału korbowego z wałem skrzyni biegów.

Sprzeglo kompletne

Budowa:
Na sprzęgło składa się kilka elementów:

1. Koło zamachowe – magazynuje na bardzo krótki czas energię kinetyczną potrzebną do wspomagania suwów pracy silnika (dolotu, sprężania oraz wylotu). „Zamach” odpowiedzialny jest również za inicjację pracy silnika podczas rozruchu.
2. Docisk – to nic innego jak obudowa oraz tarcza dociskowa. Sprężyna talerzowa naciska na tarczę dociskową która to działa na tarczę sprzęgłową. Opowiada on za odpowiednie siły tarcia między tarczą docisku i sprzęgła. Zużyty docisk powoduje poślizgi przyspieszające zużycie tarczy sprzęgłowej.
3. Tarcza sprzęgłowa – na jej budowę przypadają okładziny cierne wraz z tłumikami drgań skrętnych. 
4. Mechanizm wyciskowy – działający jako pierwszy element, tuż po wciśnięciu pedału sprzęgła, zbudowany z łożyska wyciskowego, tulei prowadzących oraz widełek włączających.

Zużycie sprzęgła:
Trwałość sprzęgła jest w bardzo dużym stopniu zależna od samego kierowcy. Jazda dynamiczna (gwałtowna zmiana biegów, niedociśnięte sprzęgło, przełączanie biegów na bardzo wysokich obrotach), oraz jazda miejska (jazda na półsprzęgle, ciągłe ruszanie z miejsca) to największy wróg dla układu sprzęgłowego.

Sprzęgła występujące w obecnej specyfikacji, czyli z wykorzystaniem żywicy fenolowej w okładzinach sprzęgłowych znany jest dopiero od XX wieku. Poprzednie wersje słynęły z nietrwałych elementów ciernych wykonywanych głównie z drewna bukowego lub dębowego. Obecne tarcze sprzęgłowe wykonywane są materiałów odpornych na wysokie temperatury pracy i ścieranie. Najpopularniejszym komponentem okładzin ciernych są syntetyczne polimery. Zmiany materiałowe podyktowane są bardzo często względami ekologicznymi, ale przede wszystkim coraz wyższą mocą i momentem obrotowym silników. Na dzień dzisiejszy nawet litrowe silniki, poprzez wzmocnienie je za pomocą turbosprężarek rozwijają znaczną moc której sprzęgło musi sprostać. 

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Traffic Sign Recognition, czyli system rozpoznawania znaków.

Traffic Sign Recognition, czyli system rozpoznawania znaków.

28/12/2020

Ciągle rozwijająca się technologia w znacznym stopniu wpływa na elektroniczne wyposażenie naszy...więcej

Jak działa eCall, czyli system SOS dla kierowców.

Jak działa eCall, czyli system SOS dla kierowców.

28/12/2020

Coraz szybszy rozwój technologiczny z biegiem lat zaczął wywierać coraz większy wpływ na...więcej

Silnik HEMI - Historia, Konstrukcja, Wady i Zalety

Silnik HEMI - Historia, Konstrukcja, Wady i Zalety

10/12/2020

HEMI to jednostka napędowa owiana legendą oraz kultem podobnym do japońskich silników Wank...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3206

Bardzo dobry sklep. Polecam

Wszystko ok solidna firma polecam

Pełen profesjonalizm i w pełni polecam ten sklep :)


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2021 https://www.motochemia.pl