szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Części montażowe sprzęgła

Kategorie rozwiń/zwiń



Części montażowe sprzęgła


Wybierz podkategorię produktu

Filtr hydrauliki sprzęgła
Koło zamachowe sprzęgła
Łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny
Łożysko prowadzące i tarcza zatrzymująca
Narzędzia do montażu sprzęgła
Obudowa sprzęgła
Ogranicznik pików momentu obrotowego na sprzęgle
Płyn hamulcowy
Sprzęgło automatyczne
Sterowanie sprzęgłem
Tarcza dociskowa sprzęgła
Tarcza sprzęgła
Tłumik drgań
Uszczelki i zestawy uszczelek
Zestaw do przezbrajania sprzęgła
Zestaw sprzęgła


Części montażowe sprzęgła - opis kategorii


Sprzęgło jest jednym z elementów łączących pracę silnika z pracą skrzyni biegów. Jest ono synchronizatorem, ponieważ dzięki niemu możliwa jest zmiana prędkości obrotów wałka korbowego skrzyni biegów od zera do prędkości wału korbowego silnika. Innymi słowy sprzęgło musi zapewnić płynne połączenie i rozłączenie wału korbowego z wałem skrzyni biegów.

Sprzeglo kompletne

Budowa:
Na sprzęgło składa się kilka elementów:

1. Koło zamachowe – magazynuje na bardzo krótki czas energię kinetyczną potrzebną do wspomagania suwów pracy silnika (dolotu, sprężania oraz wylotu). „Zamach” odpowiedzialny jest również za inicjację pracy silnika podczas rozruchu.
2. Docisk – to nic innego jak obudowa oraz tarcza dociskowa. Sprężyna talerzowa naciska na tarczę dociskową która to działa na tarczę sprzęgłową. Opowiada on za odpowiednie siły tarcia między tarczą docisku i sprzęgła. Zużyty docisk powoduje poślizgi przyspieszające zużycie tarczy sprzęgłowej.
3. Tarcza sprzęgłowa – na jej budowę przypadają okładziny cierne wraz z tłumikami drgań skrętnych. 
4. Mechanizm wyciskowy – działający jako pierwszy element, tuż po wciśnięciu pedału sprzęgła, zbudowany z łożyska wyciskowego, tulei prowadzących oraz widełek włączających.

Zużycie sprzęgła:
Trwałość sprzęgła jest w bardzo dużym stopniu zależna od samego kierowcy. Jazda dynamiczna (gwałtowna zmiana biegów, niedociśnięte sprzęgło, przełączanie biegów na bardzo wysokich obrotach), oraz jazda miejska (jazda na półsprzęgle, ciągłe ruszanie z miejsca) to największy wróg dla układu sprzęgłowego.

Sprzęgła występujące w obecnej specyfikacji, czyli z wykorzystaniem żywicy fenolowej w okładzinach sprzęgłowych znany jest dopiero od XX wieku. Poprzednie wersje słynęły z nietrwałych elementów ciernych wykonywanych głównie z drewna bukowego lub dębowego. Obecne tarcze sprzęgłowe wykonywane są materiałów odpornych na wysokie temperatury pracy i ścieranie. Najpopularniejszym komponentem okładzin ciernych są syntetyczne polimery. Zmiany materiałowe podyktowane są bardzo często względami ekologicznymi, ale przede wszystkim coraz wyższą mocą i momentem obrotowym silników. Na dzień dzisiejszy nawet litrowe silniki, poprzez wzmocnienie je za pomocą turbosprężarek rozwijają znaczną moc której sprzęgło musi sprostać. 

Statystyki dla kategorii

• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0

Data ostatniej aktualizacji: 14-07-2018

Ostatnio zamówione produkty z kategorii

Zestaw sprzęgła Valeo 826301

Zestaw sprzęgła Valeo 826301


Cena: 812.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Linka sprzęgła Ate 24.3728-0335.2

Linka sprzęgła Ate 24.3728-0335.2


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny

Zestaw sprzęgła LUK 623 2240 00 LuK RepSet


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny

Tarcza sprzęgła LUK 340 0021 20


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny


Porady i testy motoryzacyjne

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

05/04/2017

Często widząc wyjątkowo czysty samochód na ulicy, potocznie mówimy, że wygląda ja...więcej

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

23/03/2017

 ''Plastelina'' do czyszczenia lakieru   Proces glinkowania to bardzo ważny etap, kt&oa...więcej

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

29/01/2017

Wyraz hydrofobowość pochodzi od greckiego słowa hudrophobía, a dokładnie ''hydro'' &ndash...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3104

Wszystko ok i zgodne z zamówieniem.

Zakupiony wieszak spełnia swoją funkcję.

Polecam zakupy w tym sklepie.


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software