Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Tłumienie zawieszenia  > 
  4. Części montażowe kolumny amortyzatora

Części montażowe kolumny amortyzatora


Wybierz podkategorię produktu

Amortyzator teleskopowy
Części montażowe - kolumna amortyzatora


Części montażowe kolumny amortyzatora - opis kategorii


Najczęściej występującą kolumną amortyzatora jest tzw. kolumna MacPhersona. Nosi ona nazwę na cześć swojego konstruktora - Amerykanina Earl`a Mac Phersona, który w latach 30 XX wieku był pracownikiem koncernu General Motors. Po wojnie, zatrudnił się w brytyjski oddziale Forda, gdzie udało mu się po raz pierwszy zaadoptować swoje rozwiązanie do modelu Vedette.
Założeniem tego rozwiązania miała być niska cena wytworzenia, prostota oraz kompaktowe wymiary. Konstrukcja zakładała podparcie ćwiartki pojazdu stojącego na kole, które to mocowane jest odgórnie za pomocą łożyska amortyzatora oraz dolnie poprzez zastosowanie wahacza poprzecznego. Całość kolumny składa się uzbrojonego w sprężynę amortyzatora połączonego ze zwrotnicą koła. Tak więc MacPherson jest zespołem części odpowiadającym za resorowanie, tłumienie, skręcanie oraz prowadzenie.

Zalety rozwiązania MacPhersona
Założenia konstruktora zostały spełnione i tylko udoskonalane na przestrzeni lat. Rozwiązanie to jest proste (szczególnie doceniane podczas napraw), nie drogie, o kompaktowych wymiarach, dzięki czemu montowane jest zarówno w pojazdach większych jak i mniejszych.

Prowadzenie pojazdów z tą konstrukcją również nie przynosi negatywnych wrażeń. Mimo stosunkowo dużego skoku zawieszenia, kinematyka oraz prowadzenie i resorowanie jest zadowalające.

Wady rozwiązania MacPhersona
Kolumna tego typu rodzi problemy przy próbie zastosowania ich w pojazdach z napędem przednim o dużej mocy. W takich samochodach konieczne jest użycie większego ogumienia a to może wymagać zastosowania felg o dużym odsadzeniu lub tzw. dystansów (wadą jest zwiększenie masy nieresorowanej).

W trakcie skręcania dochodzi do minimalnej zmiany kąta pochylania kół co wpływa negatywnie na przyczepność w zakrętach.
W zakresie komfortu należy zaznaczyć, że zdarzają się pojazdy przenoszące drgania od nawierzchni, jednak w większości modeli sprawę rozwiązywało zastosowanie grubych poduszek górnego mocowania amortyzatora.
Sporadycznie zdarzają się uszkodzenia całego zespołu w wyniku najechania na dziurę.

Polecane artykuły

Amortyzatory - Podstawowe informacje

Amortyzatory - Podstawowe informacje

26/07/2018

Za komfort w czasie podróży samochodem oprócz całego dodatkowego wyposażenia typu klimatyzacja czy elektr... więcej


Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software