Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Silnik >
- Układy regulacji emisji substancji toksycznych w spalinach >
- Recyrkulacja spalin >
- Chłodnica recyrkulacji spalin
Chłodnica recyrkulacji spalin
Wybierz markę dla Chłodnica recyrkulacji spalin
Chłodnica EGR zbudowana jest z z rury, przez którą cienkimi kanałami przepływają spaliny, trafiające ostatecznie do zaworu EGR. Otoczone są one innymi kanałami, którymi przepływa ciecz z układu chłodzenia. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, możliwe jest schłodzenie spalin do temperatury ok. 400 stopni C. Niestety chłodnice tego typu mają również wady. Pierwszą z nich są różnice w wielkości kanałów przepływu gazów, gdyż w chłodnicy są one sporo cieńsze niż w przypadku kanałów w zaworze EGR. Chłodnice EGR zazwyczaj umieszczona jest przed samym zaworem, więc jeśli zawór EGR nie przepuszcza spalin, to i tak są one tłoczone do chłodnicy. Inżynierowie znaleźli sposób na zniwelowanie tego problemu. Wiele współczesnych chłodnic ma kanał obejściowy oraz klapkę które nie pozwalają na przepływ spalin przez chłodnicę. Silnik dzięki temu rozwiązaniu szybciej osiąga właściwą temperaturę i pracuje znacznie ciszej. Innym problemem są bardzo silnie żrące gazy. Zdarza się tak, że wpływają one negatywnie na delikatne elementy chłodnicy co powoduje rozszczelnienie elementy układu chłodzącego. Co gorsza taka nieszczelność prowadzi do wymieszania się płynu chłodzącego ze spalinami spowodowanego jego przedostaniem się układu dolotowego. Podczas jazdy ryzyko dostania się płynu do silnika jest nieduże, gdyż różnica ciśnień spalin jest znacznie wyższa niż w układzie chłodzenia, jednak podczas postoju, większa ilość cieczy z chłodnicy może nie odparować do końca i dostać się do komory spalania. Skutkuje to zniszczeniem układu korbo-tłokowego, co wiąże się kosztownymi naprawami.
Do jednych z najczęściej wybieranych barw w nowych samochodach należą obecnie kolory srebrny, szary, czarny oraz biały. Jest to na tyle zauważalne zjawisko, że na naszych drogach rzeczywiście powoli zaczynają królować auta posiadające różne odcienie szarości. Nic więc dziwnego, że entuzjaści motoryzacji, którzy często utożsamiają się ze swoim samochodem, coraz częściej szukają sposobu na to, aby ich wymarzone cztery kółka wyróżniały się na drodze. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest Car Wrapping, czyli oklejenie samochodu folią. Czym dokładnie jest Car Wrapping? Na czym polega? Dla kogo jest przeznaczony? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czytaj więcejZima to trudny okres zarówno dla kierowców, jak i ich samochodów. Śnieg, lód oraz niskie temperatury skutecznie utrudniają jazdę samochodem, a bardzo często uniemożliwiają nawet jej rozpoczęcie. To właśnie w takich sytuacjach niezastąpione okazują się zimowe akcesoria samochodowe. To dzięki nim możliwe jest nie tylko odśnieżenie karoserii samochodu przed jazdą, ale także otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika. Jakie są najbardziej przydatne akcesoria samochodowe na zimę? Oto przegląd popularnych akcesoriów zimowych do samochodu.
Czytaj więcejsprawnie i szybko,bez zarzutów*
Założone w moim aucie z miesiąc temu i na ten moment mogę...
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2024 https://www.motochemia.pl