Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Silnik  > 
  4. Układy regulacji emisji substancji toksycznych w spalinach  > 
  5. Recyrkulacja spalin  > 
  6. Chłodnica recyrkulacji spalin

Chłodnica recyrkulacji spalin


Wybierz markę dla Chłodnica recyrkulacji spalin


Chłodnica recyrkulacji spalin - opis kategorii


Chłodnica EGR zbudowana jest z z rury, przez którą cienkimi kanałami przepływają spaliny, trafiające ostatecznie do zaworu EGR. Otoczone są one innymi kanałami, którymi przepływa ciecz z układu chłodzenia. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, możliwe jest schłodzenie spalin do temperatury ok. 400 stopni C. Niestety chłodnice tego typu mają również wady. Pierwszą z nich są różnice w wielkości kanałów przepływu gazów, gdyż w chłodnicy są one sporo cieńsze niż w przypadku kanałów w zaworze EGR. Chłodnice EGR zazwyczaj umieszczona jest przed samym zaworem, więc jeśli zawór EGR nie przepuszcza spalin, to i tak są one tłoczone do chłodnicy. Inżynierowie znaleźli sposób na zniwelowanie tego problemu. Wiele współczesnych chłodnic ma kanał obejściowy oraz klapkę które nie pozwalają na przepływ spalin przez chłodnicę. Silnik dzięki temu rozwiązaniu szybciej osiąga właściwą temperaturę i pracuje znacznie ciszej. Innym problemem są bardzo silnie żrące gazy. Zdarza się tak, że wpływają one negatywnie na delikatne elementy chłodnicy co powoduje rozszczelnienie elementy układu chłodzącego. Co gorsza taka nieszczelność prowadzi do wymieszania się płynu chłodzącego ze spalinami spowodowanego jego przedostaniem się układu dolotowego. Podczas jazdy ryzyko dostania się płynu do silnika jest nieduże, gdyż różnica ciśnień spalin jest znacznie wyższa niż w układzie chłodzenia, jednak podczas postoju, większa ilość cieczy z chłodnicy może nie odparować do końca i dostać się do komory spalania. Skutkuje to zniszczeniem układu korbo-tłokowego, co wiąże się kosztownymi naprawami.  

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3139

Szybko i w przystępnej cenie - polecam

To dopiero moje drugie zakupy w sklepie w przeciągu 5 lat, ale...

Korzystałem ze sklepu kilka razy zawsze jest taniej niż w sklepach...


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software