Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Układ chłodzenia >
- Chłodnica cieczy i oleju >
- Chłodnica oleju silnikowego
Chłodnica oleju silnikowego
Wybierz markę dla Chłodnica oleju silnikowego
Budową oraz zasadą działania chłodnica oleju przypomina chłodnicę cieczy chłodzącej. Co więcej, mało kto zdaje sobie sprawę, że jego pojazd może być w taką chłodnicę wyposażony. Element ten staje się rozwiązaniem coraz bardziej popularnym i wykorzystywany już nie tylko w jednostkach wysilonych, ale również seryjnych pojazdach osobowych. Seryjna chłodnica oleju pełni również funkcję dogrzewającą. Tzn. że olej tuż po rozruchu jednostki, zostaje podgrzany. Rozwiązanie to sprzyja żywotności silnika oraz układu oczyszczania spalin.
Na rynku wyszczególniamy 2 rodzaje chłodnic oleju:
- chłodzona powietrzem
- chłodzona cieczą
Obecnie najpopularniejszym rozwiązaniem jest chłodzenie cieczą, ponieważ system ten pozwala na wspomniane wcześniej rozgrzewanie oleju oraz płynu chłodzącego.
Niezależnie od typu, są to elementy mało awaryjne, a ich usterki objawiają się przeważnie dopiero podczas kolizji. Wówczas chłodnica chłodzona powietrzem „puści olej” w wyniku uszkodzeń mechanicznych. W przypadku chłodzenia cieczą oprócz uszkodzeń mechanicznych, zdarzają się rozszczelnienia w wyniku których może dojść do zmieszania się oleju z płynem chłodzącym lub odwrotnie. W obu przypadkach sytuacja jest niebezpieczna dla pozostałych elementów współtworzących system chłodzenia. Olej który dostanie się do układu chłodzenia może uszkodzić pompę cieczy oraz doprowadzić do zatkania się samej chłodnicy. Sytuacja w której to płyn chłodniczy znajdzie się w układzie smarowania może skutkować obniżeniem jakości środka smarnego, co w konsekwencji może doprowadzić do zatarcia silnika. Samochód wyposażony w tego typu chłodnicę warto oddawać do naprawy tylko doświadczonym mechanikom, którzy w razie powyższej sytuacji nie pomylą objawów zmieszania się 2 płynów z uszkodzeniem głowicy silnika. Błędna diagnoza narazi nas na dodatkowe koszty związane z „naprawą” sprawnego wcześniej elementu.
Do jednych z najczęściej wybieranych barw w nowych samochodach należą obecnie kolory srebrny, szary, czarny oraz biały. Jest to na tyle zauważalne zjawisko, że na naszych drogach rzeczywiście powoli zaczynają królować auta posiadające różne odcienie szarości. Nic więc dziwnego, że entuzjaści motoryzacji, którzy często utożsamiają się ze swoim samochodem, coraz częściej szukają sposobu na to, aby ich wymarzone cztery kółka wyróżniały się na drodze. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest Car Wrapping, czyli oklejenie samochodu folią. Czym dokładnie jest Car Wrapping? Na czym polega? Dla kogo jest przeznaczony? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czytaj więcejZima to trudny okres zarówno dla kierowców, jak i ich samochodów. Śnieg, lód oraz niskie temperatury skutecznie utrudniają jazdę samochodem, a bardzo często uniemożliwiają nawet jej rozpoczęcie. To właśnie w takich sytuacjach niezastąpione okazują się zimowe akcesoria samochodowe. To dzięki nim możliwe jest nie tylko odśnieżenie karoserii samochodu przed jazdą, ale także otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika. Jakie są najbardziej przydatne akcesoria samochodowe na zimę? Oto przegląd popularnych akcesoriów zimowych do samochodu.
Czytaj więcejsprawnie i szybko,bez zarzutów*
Założone w moim aucie z miesiąc temu i na ten moment mogę...
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2024 https://www.motochemia.pl