Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ chłodzenia  > 
  4. Chłodnica cieczy i oleju  > 
  5. Chłodnica nagrzewnicy

Chłodnica nagrzewnicy


Wybierz markę dla Chłodnica nagrzewnicy

Nagrzewnica to element dostarczający do kabiny pasażerskiej ciepłe powietrze w chłodne dni. Jest drugim po chłodnicy, wymiennikiem ciepła. Nagrzewnica choć mniejsza, budową jest zbliżona do chłodnicy. Również posiada strukturę użebrowanych rurek przez które przepływa gorący płyn chłodniczy. Wysoka temperatura płynu wynika z tego, iż wypływa on bezpośrednio z bloku silnika i w pierwszej kolejności przepływa przez nagrzewnice. Dopiero w dalszym etapie obiegu płyn ten dociera do chłodnicy. Nagrzewnica montowana jest wewnątrz kabiny samochodowej tuż za deską rozdzielczą. W wyniku przepływu ciepłego płynu chłodniczego, ogrzewane jest powietrze, które również przepływa przez urządzenie. Następnie wspomagane przez wentylator ogrzane powietrze może na życzenie użytkownika zostać dostarczone do kabiny pojazdu.
Regulacja temperatury dostarczanego powietrza może być ustawiania za pomocą zaworu który ma za zadanie regulować ilość płynu chłodniczego dostarczonego do żeberek nagrzewnicy. Zasada jest prosta – im więcej cieczy znajdzie się w żeberkach, tym wyższą temperaturę uzyska powietrze.
Stosowana jest również druga metoda, polegająca na regulacji przepływu powietrza. Rozdzielenie powietrza na część trafiającą na nagrzewnicę oraz na część kierowaną do kanałów wentylacyjnych powoduje mieszanie się ze sobą obu strumieni w proporcji jaką użytkownik żąda sterując pokrętłem ogrzewania. Coraz częstszym rozwiązaniem jest montaż grzałki elektrycznej która podczas zimnego rozruchu przyspiesza ogrzewanie płynu chłodniczego w żeberkach nagrzewnicy. Efektem jest znacznie szybsze uzyskanie ciepłego powietrza niż w wersjach niewyposażonych w to rozwiązanie.
Warto również wiedzieć, że przy ekstremalnych upałach, lub po prostu przy bardzo wysokiej temperaturze pracy silnika warto wspomóc jego chłodzenie właśnie poprzez wykorzystanie nagrzewnicy. Jak to zrobić? Kiedy ustawimy ogrzewanie na maksymalnie ciepłe i uruchomimy wentylator, wówczas nadmiar ciepła spowodowany wysiloną pracą lub warunkami atmosferycznymi zostanie odebrany z obwodu chłodzenia. Jest to rozwiązanie niekomfortowe dla użytkowników, ale warto o nim pamiętać kiedy układ chłodzenia może sobie już nie dawać rady z panującym ciepłem.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Traffic Sign Recognition, czyli system rozpoznawania znaków.

Traffic Sign Recognition, czyli system rozpoznawania znaków.

25/11/2020

Ciągle rozwijająca się technologia w znacznym stopniu wpływa na elektroniczne wyposażenie naszy...więcej

Jak działa eCall, czyli system SOS dla kierowców.

Jak działa eCall, czyli system SOS dla kierowców.

23/11/2020

Coraz szybszy rozwój technologiczny z biegiem lat zaczął wywierać coraz większy wpływ na...więcej

Silnik HEMI - Historia, Konstrukcja, Wady i Zalety

Silnik HEMI - Historia, Konstrukcja, Wady i Zalety

26/10/2020

HEMI to jednostka napędowa owiana legendą oraz kultem podobnym do japońskich silników Wank...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3203

Świetny sklep internetowy.

Opinia wystawiona na Ceneo, ale nie zaszkodzi ją powtórzyć....

Wszystko szybko i sprawnie


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2020 https://www.motochemia.pl