Twój samochód: Ładowanie informacji... proszę czekać Pytam o:
Administratorem Państwa danych osobowych jest MOTOCHEMIA.PL ARKADIUSZ LAL z siedzibą ul. Wincentego Danka 10/U3, 31-229 Kraków, NIP:9452028094 REGON: 121185320. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych możecie Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.
Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz sklep@motochemia.pl
Internetowy Sklep Motoryzacyjny
Jednym z najważniejszych elementów układu zapłonowego w silniku benzynowym jest cewka zapłonowa. To ona wytwarza ładunek elektryczny, zamieniając prąd o niskim napięciu w prąd o napięciu dochodzącym nawet do 30tys. Woltów. W końcowej fazie, prąd ten zamieniany jest przez świecę zapłonową w iskrę. Cewka zapłonowa zawiera w sobie dwa zwoje drutu nazywane uzwojeniem pierwotnym i uzwojeniem wtórnym. Pierwotne składa się z drutu o większej grubości i jednocześnie o mniejszej liczbie zwojów, a jego zadaniem jest pobierać prąd od cewki. Uzwojenie wtórne ma około 150 razy więcej zwojów wykonanych z 10 razy cieńszego druty niż pierwotne. Jeden z jego końców podłączony jest do masy, natomiast drugi do styku napięcia. W momencie gdy prąd z akumulatora dociera do pierwszego uzwojenia, wewnątrz cewki zapłonowej powstaje pole magnetyczne. Gdy układ zapłonowy potrzebuje ładunku elektrycznego, ten zamyka obwód i powoduje zjawisko indukcji. Pole magnetyczne się załamuje i wytwarza prąd o napięciu do 400V. Następnie prąd ten przechodzi przez uzwojenie wtórne, co pozwala na zwielokrotnienie jego wartości. Dzięki temu powstaje napięcie o wartości 25-40tys V.
Problem w tym, że jedna cewka we współczesnym silniku to dziś zdecydowanie za mało. Klasyczny, czterocylindrowy silnik z pośrednim wtryskiem paliwa potrzebuje iskry od 1500 do 13 000 razy na minutę. Niestety dla nowych samochodów to zdecydowanie za mało, dlatego z upływem lat zaczęto stosować bezrozdzielaczowe układy zapłonowe (bez przerywacza) sterowane elektronicznie, a cewki zdublowano, tworząc tzw. cewki dwuiskrowe.Technologia podwójnego iskrzenia zmieniła niezawodność zapłonu. Oba końce uzwojenia wtórnego cewek dwuiskrowych łączone są za pośrednictwem przewodów zapłonowych ze świecami zapłonowymi. Dzięki temu, wytwarzają wysokie napięcie dla dwóch par cylindrów oddzielnie, a jednocześnie dwie iskry na jeden cykl pracy. Są to iskra pierwotna i iskra wtórna. Pierwsza pojawia się podczas suwu sprężania gdy konieczny jest zapłon mieszanki. Druga podczas suwu wydechu i ma ona bardzo niski poziom energii.
Dacia Logan jest pierwszym samochodem stworzonym wspólnie przez rumuńską Dacie i francuskie Renault. Od samego po... więcej
Będący następca legendarnej 205-tki, model 206 miał nie łatwe zadanie. Jego celem nie było tylko zastąpienie swojeg... więcej
Fiat Stilo to odpowiedź włoskiego producenta na rządzącego niepodzielnie od lat w segmencie C niemieckiego Volkswagena... więcej
Ciągle rozwijająca się technologia w znacznym stopniu wpływa na elektroniczne wyposażenie naszy...więcej
Coraz szybszy rozwój technologiczny z biegiem lat zaczął wywierać coraz większy wpływ na...więcej
HEMI to jednostka napędowa owiana legendą oraz kultem podobnym do japońskich silników Wank...więcej
Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5 Liczba ocen: 3207
Szybko,tanio, profesjonalne ????????????
Bardzo dobry sklep. Polecam
Wszystko ok solidna firma polecam
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2021 https://www.motochemia.pl
Do koszyka został dodany produkt
Ilość: