Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ zasilania paliwem

Części samochodowe w Motochemia.pl


Producenci samochodów starają się stworzyć możliwie najbardziej idealny układ paliwowy, tak aby optymalnie spalał mieszankę paliwa z powietrzem. Początkowo długo stosowany był popularny gaźnik. Niestety z biegiem czasu, ten układ zasilania nie sprostał wymaganiom stawianym przez coraz nowsze konstrukcje. Nowe technologie i rozwój elektroniki wykorzystywanej w samochodach doprowadziły do wykorzystywania w pojazdach wtrysków paliwa. To rozwiązanie było znane od dawna, ale głównie wykorzystywane w samolotach.
Obecnie stosowane są tzw. bezpośrednie wtryski paliwa , ponieważ normy stawiane producentom samochodów co do emisji spalin są coraz ostrzejsze, a drożejące paliwa zachęcają do podtrzymywania trendu zmniejszenia zużycia paliwa.

Układ zasilania paliwowego, to część silnika, którego zadaniem jest doprowadzenie do komory spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. W silnikach o samoczynnym zapłonie powietrze przefiltrowane przez filtr powietrza jest zasysane przez tłok w czasie suwu ssania. Paliwo jest wtryskiwane przez pompę wtryskową w czasie suwu sprężania. Ponieważ znajdująca się w zbiorniku benzyna lub ropa jest zwykle zanieczyszczona różnymi drobinami, groźnymi dla pompy wtryskowej, wtryskiwaczy i samego silnika, stosuje się odpowiednie filtry mające za zadanie je oczyścić. Tworzą one przeszkodę dla zanieczyszczeń, ale nie zatrzymują samego paliwa, które przepływa przez przewody paliwowe, a w końcowej fazie poprzez wtryskiwacze dostaje się do komory spalania. Głównym zadaniem wtryskiwaczy jest podanie odpowiedniej dawki paliwa o odpowiednim ciśnieniu oraz zapewnienie prawidłowego jego rozpylenia.
W skład układu paliwa wchodzi również pompa paliwowa. To ona odpowiedzialna jest za wyciągniecie paliwa ze zbiornika i dostarczenie go do układu zasilania. Zazwyczaj umieszczona jest ona w zbiorniku, przez co charakteryzuje je niesłyszalna praca. Najczęstsza awarii układu paliwowego dotyczy wyeksploatowanych wtryskiwaczy. Przyczyną takiego stanu jest zazwyczaj zła jakość paliwa, oraz nieterminowe wymiany filtra paliwa. W konsekwencji wtryskiwacze zaczynają się brudzić, aż w końcu całkowicie się zapychają i uniemożliwiają dalszy wtrysk paliwa.
Awaria pompy paliwa – jeśli występuje - zazwyczaj wiąże się z wysokimi kosztami. Jej objawami jest gasnący silnik, szarpanie podczas jazdy lub brak możliwości odpalenia samochodu.  


Popularne części samochodowe






Części samochodowe - lista wszystkich kategorii


Porady i testy motoryzacyjne

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

19/09/2019

Jako entuzjaści motoryzacji często dbamy o to, aby wnętrze naszego samochodu stanowiło...więcej

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3144

Wszystko jest O.K. Ceny satysfakcjonujące jak również jakość...

Wszystko super! Kolejne udane zakupy w tym sklepie.

Kolejne zakupy udane.Oby tak dalej.


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl