Częście zamienne do SKODA - podsumowanie
• Liczba produktów dla danej marki w bazie sklepu: 70634
• Liczba modeli danej marki w bazie sklepu: 31
• Liczba zamówionych produktów ostatnim roku w bazie sklepu: 70634
• Liczba zamówionych produktów danej marki w ciągu ostatnich 30 dni: 0
• Liczba produktów zamawiane dla danej marki w ciąguu ostatnich 30 dni: 0
Data ostatniej aktualizacji: 15-02-2019
SKODA - o marce samochodów
Skoda jest czeskim przedsiębiorstwem specjalizującym się w produkcji samochodów osobowych. Jej historia jako marki rozpoczyna się w dwóch różnych miejscach i czasie.
Pierwszym z nich jest założona w 1895 roku przez Vaclava Laurina i Vaclava Klementa firma Laurin & Klement. Z początku przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją i sprzedażą rowerów, a od 1989 roku także motocykli - które za sprawą sukcesów w wyścigach przynoszą firmie porządany rozgłos. Pierwsze samochody sygnowane logiem L&K trafiły do produkcji w 1905 roku, a ich produkcja trwała 27 lat. W tym czasie L&K zaprezentowało 5 różnych modeli samochodów, w tym jeden rajdowy.
Drugim z nich są Zakłady Skody, które zostały założone w 1859 roku w Pilźnie, a za ich założyciela uznaje się Emila Skodę. Zakłady te zajmowały się głównie produkcją w przemyśle metalowym, a w późniejszym czasie również zbrojnym.
Do fuzji obu przedsiębiorstw dochodzi w 1925 roku, a pierwsze samochody sygnowane logiem Skody zaprezentowano już rok później na wystawie samochodowej w Pradze. Jednym z pierwszych modeli spółki była Skoda Roadster 150, natomiast największym hitem sprzedażowym marki przed wybuchem II wojny okazał się model Popular, zawdzięczający swą popularność niską ceną otrzymaną dzięki zautomatyzowaniu linii montażowych. W tym czasie w ofercie marki znaleźć można było również modele Rapid, Favorit oraz 640 Superb.
Podczas II wojny światowej, przedsiębiorstwo zostało zagarnięte przez III Rzeszę, a jej produkcja przystosowana wyłącznie do potrzeb militarnych. Po wojnie zakłady Skody przekształcono w państwowe AZNP Mlada Boleslav, który ze względu na brak konkurencji został monopolistą na rynku osobowych aut czechosłowackich wznawiając produkcję modelu Tudor (1101,1102) oraz wprowadzając do oferty Skodę 1200, Octavię, Felicie i Spartak. W 1991 roku już po upadku komunizmu Skoda dołączyła do grupy Volkswagen co zaowocowało powstaniem nowych modeli samochodów, opracowanych w oparciu o technologię VW Group. Od tamtej pory Skoda stała się liderem sprzedaży nowych samochodów w Europie prezentując kolejno: miejską Skodę Felicię, opartą na płycie podłogowej Golfa IV - Skodę Octavie, a w późniejszym czasie następcę Felicii - Fabię. Obecnie marka pozostaje jednym z najprężniej rozwijających się przedsiębiorstw motoryzacyjnych w Europie, a w swojej ofercie posiada 6 różnych modeli samochodów, począwszy od miejskiego Citigo, poprzez Fabię, Rapida, na Crossoverze Yeti, kompaktowej Octavii i luksusowej Suberb kończąc