szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. saab

Części samochodowe do SAAB

SAAB - lista dostępnych modeli samochodów



Częście zamienne do SAAB - podsumowanie

• Liczba produktów dla danej marki w bazie sklepu: 0
• Liczba modeli danej marki w bazie sklepu: 11
• Liczba zamówionych produktów ostatnim roku w bazie sklepu: 0
• Liczba zamówionych produktów danej marki w ciągu ostatnich 30 dni: 0
• Liczba produktów zamawiane dla danej marki w ciąguu ostatnich 30 dni: 0
Data ostatniej aktualizacji: 22-04-2018

SAAB - o marce samochodów

Saab Automobile to motoryzacyjny oddział Szwedzkiego przedsiębiorstwa lotniczego założonego w 1937 roku. Od początku swej działalności Saab zajmował się wyłącznie produkcją najwyższej klasy samolotów oraz silników lotniczych zarówno na potrzeby cywilne, jak i militarne. Sytuacja zmienia się po zakończeniu II Wojny Światowej, wtedy właśnie ze względu na wstrzymanie działań wojennych i drastycznie spadający popyt na nowe maszyny, władze Saaba postanawiają podjąć się produkcji motocykli, samochodów osobowych lub ciężarówek. Tak w 1946 roku powstaje pierwszy, ręcznie zbudowany prototyp: Saab 92001, a już w następnym roku wyprodukowana zostaje jego testowa seria 10 sztuk. Wyposażony w 25 konny silnik oraz seryjną klatkę bezpieczeństwa Saab 92, którego karoseria testowana była w tunelu aerodynamicznym (współczynnik aero. 0,32), rozwijał prędkość maksymalną 100 km/h. Do seryjnej produkcji trafia dopiero w 1949 roku i przez 3 lata dostępny jest jedynie w kolorze butelkowej zieleni. Kolejny model marki o oznaczeniu 93 dołącza do gamy w 1953 roku. Zostaje wyposażony w 3 cylindrowy silnik i jako jeden z pierwszych samochodów przedsiębiorstwa trafia do sprzedaży na terenie Stanów Zjednoczonych. Zarówno Saab 92 jak i 93 osiągają zadowalające wyniki sprzedażowe, zdobywając uznanie i popularność wśród średniozamożnych klientów. Zachęcone sukcesami przedsiębiorstwo w niedługim czasie prezentuje modele Sonett oraz Grandturismo 750 - sportowo-luksusowe samochody posiadające dużo większą moc niz dotychczas produkowane Saaby, a także dużo wyższą cenę. Te również okazują się hitem sprzedażowym i szybko znajdują właścicieli wśród bogatszych klientów.
Lata 60-te to prezentacja samochodów o oznaczeniu 95 i 96. Nowoczesne luksusowe i bezpieczne konstrukcje wraz z niedawno zaprezentowanym modelem Sonett szybko znajdują sporą grupę nabywców stając się kolejnymi wielkimi hitami sprzedażowymi.
W 1969 roku Saab łączy się z producentem samochodów ciężarowych Scania, a już rok później wprowadza do wszystkich swoich pojazdów seryjne wycieraczki, spryskiwacze reflektorów przednich, a także jako wyposażenie opcjonalne - podgrzewany fotel kierowcy i filtr przeciwpyłkowy. Wraz z wprowadzeniem nowej numeracji w roku 1978 zaprezentowany zostaje pierwszy na świecie seryjny samochód rodzinny wyposażonego w turbosprężarkę - mowa tu o Saabie 900 - czyli jednym z najpopularniejszych samochodów marki.
Po tłustych latach 60, dla Saaba nastały lata chude. Pojawiające się z cyklicznie problemy finansowe przedsiębiorstwa doprowadzają do przejęcia w 1989 roku jego działu motoryzacyjnego przez amerykański koncern General Motors. W niedługim czasie nowe władze wprowadzają do produkcji: model 900 z systemem Night Panel (oparty na Vectrze A), 9-5 z aktywnymi zagłówkami SAHR i czterema poduszkami powietrznymi (konstrukcyjnie Vectra B), 9-3 (konstrukcyjnie Vectra C), a od 2010 roku II generacje modelu 9-5 (opartym na Oplu Insignia).
Niestety nawet te działania koncernu GM nie okazują się całkowitym lekarstwem dla szwedzkiej marki. Po nieudanej próbie zdobycia dodatkowych środków finansowych od Szwedzkiego rządu mających zapewnić stabilizacje zakładom produkcyjnym, General Motors postanawia sprzedać prawa do marki. Jest to początek końca historii koncernu Saab, który w 2011 roku ogłasza bankructwo. Ostatecznie produkcja wszystkich samochodów zostaje przerwana w 2012 roku, a rok później zostają sprzedane ostatnie egzemplarze modeli 9-3, 9-4x, a także 9-5.
W czerwcu tego samego roku Saaba wykupuje firma National Electric Vehicle Sweden, która rok później rozpoczyna produkcję poliftowego modelu 9-3 wyposażonego w 2 litrowy, turbodoładowany silnik produkcji GM. Obecnie przedsiębiorstwo NEVS przy współpracy z chińskimi firmami Quingdao i Qingbo planuje rozpoczęcie produkji modelu 9-3 wyposażonego w jednostkę elektryczną o mocy 136 KM i zasięgu 200 km.



Potrzebujesz pomocy w wyborze części dla swojego samochodu?


Zadzwoń do nas

512-802-277
lub
Napisz wiadomość

SKLEP@MOTOCHEMIA.PL


SAAB - opis marki

SAAB - czytaj dalej


Porady i testy motoryzacyjne

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

05/04/2017

Często widząc wyjątkowo czysty samochód na ulicy, potocznie mówimy, że wygląda ja...więcej

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

23/03/2017

 ''Plastelina'' do czyszczenia lakieru   Proces glinkowania to bardzo ważny etap, kt&oa...więcej

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

29/01/2017

Wyraz hydrofobowość pochodzi od greckiego słowa hudrophobía, a dokładnie ''hydro'' &ndash...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3043

Wszystko w najlepszym porzadku,szybko i sprawnie załatwione.Świetny...

To nie pierwsze zakupy w tym Internetowym Sklepie Motoryzacyjnym...

Sklep godny polecenia. Bardzo szybka realizacja zamówienia przy...


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl