szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. fso

Części samochodowe do FSO

FSO - lista dostępnych modeli samochodów



Częście zamienne do FSO - podsumowanie

• Liczba produktów dla danej marki w bazie sklepu: 7
• Liczba modeli danej marki w bazie sklepu: 10
• Liczba zamówionych produktów ostatnim roku w bazie sklepu: 7
• Liczba zamówionych produktów danej marki w ciągu ostatnich 30 dni: 0
• Liczba produktów zamawiane dla danej marki w ciąguu ostatnich 30 dni: 0
Data ostatniej aktualizacji: 16-06-2018

FSO - o marce samochodów

FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) jest polskim przedsiębiorstwem motoryzacyjnym założonym w 1951 roku w Warszawie. Powstało ono z chęci odbudowania przez rząd polskiego przemysłu motoryzacyjnego. W tym celu wybudowano nowoczesną fabrykę na Warszawskim Żeraniu oraz odnowiono kontakty z przedwojennym partnerem - Fiatem. Współpraca ta niestety nie trwała zbyt długo, gdyż z powodu zimnej wojny zerwano wszelkie umowy, a nowym partnerem FSO stał się ZSRR. Na podstawie tego partnerstwa w 1951 roku uruchomiono seryjną produkcję Modelu M-20 Warszawa - opartej o licencje radzieckiej M-20 Pobieda. Początkowo pojazd ten wytwarzany był z części dostarczanych przez Związek Radziecki, jednak po 5 latach produkcji fabryka stała się samowystarczalna, co pozwoliło na rozpoczęcie modernizacji "Warszawy". Po 1964 roku zastosowano silniki górnozaworowe, a także wprowadzono różne wersje nadwoziowe takie jak sedan, kombi, pick-up czy Ambulans. W międzyczasie do produkcji trafił pierwszy, w pełni Polski, samochód osobowy o oznaczeniu: Syrena 101, która podobnie jak Warszawa, doczekała się wielu usprawnień oraz nowych wersji nadwoziowych. Prawdziwy przełom nastąpił w 1965 roku, w którym to FSO podpisuje licencje na produkcję Fiata 125p. Jako, że licencja obejmowała nowoczesne nadwozie oparte na mechanicznych podzespołach Fiata 1500 - pojazd ten przez cały okres jego produkcji poddawany był licznym modernizacją. Na przestrzeni lat FSO stworzyło wiele odmian modelu 125p do których zaliczyć możemy: kombi, sanitarki, taksówki, samochody rajdowe, wycieczkowe, a także wydłużone wersje zamknięte i otwarte (jamniki) oraz użytkowe nadwozie pick-up. W latach siedemdziesiątych w fabryce FSO montowano również polskie odmiany modelów 127,128,131,132, Ritmo oraz Zastawy 1100.
Kolejnym przełomem jest uruchomienie w 1978 roku produkcji samochodu Polonez. W tym modelu wprowadzono szereg rozwiązań mających na celu nie tylko dopasowanie pojazdu do obowiązujących obecnie trendów, ale także zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa jazdy zarówno czynnego, jak i biernego. Samochody te wyposażono w silniki o pojemności 1300, 1500, 1600 ccm, a ten ostatni odznaczał się zwiększoną mocą, większą elastycznością oraz mniejszym zużyciem paliwa. Podobnie jak pozostałe samochody FSO, Polonez podlegał ciągłym modernizacją, które miały spore znaczenie w dziedzinie funkcjonalności i wygody użytkowania.
Rok 1991 przynosi zakończenie produkcji Fiata 125p oraz zaprezentowanie "nowego" modelu Poloneza o oznaczeniu Caro. Caro był w znacznym stopniu zmodernizowaną wersją starego Poloneza, zmieniono w nim maskę i błotniki, zamontowano cichszy układ wydechowy, nowe jednolite reflektory, zderzaki wykonane z tworzywa sztucznego, aluminiowe felgi, ruchome mocowanie pasa bezpieczeństwa oraz wiele innych rozwiązań, które poprawiły jego walory eksploatacyjne, a także pozwoliły na dostosowanie wnętrza i sylwetki samochodu do obecnie obowiązującej mody. Zmiany były wprowadzane przez cały okres produkcji modelu Caro, m.in wprowadzano nowe elementy wyposażenia wnętrza czy zmieniano i modernizowano gamę silników.
W kolejnych latach w celu zapewnienia rozwoju marki, polski rząd zaczął poszukiwania strategicznego partnera zagranicznego. W tym czasie prowadzono rozmowy z koncernem Fiat, Daihatsu oraz Renault. Zainteresowani współpracą byli również amerykański GM, francuski Citroen, oraz koreański Daewoo. Najkorzystniejszą ofertę przedstawił jednak koncern Daewoo. Porozumienie podpisane w 1995 roku pomiędzy Ministerstwem Przemysłu i Handlu, a koncernem przewidywało uruchomienie produkcji nowoczesnych silników oraz skrzyń biegów, kontynuacje produkcji Poloneza do 1999 roku, a także wprowadzenie do produkcji nowych modeli samochodów. Wkrótce w fabryce na Żeraniu produkowano modele Tico i Nexia odnowione i zmodernizowane wersje Poloneza, a w późniejszych latach także modele: Espero, Lanos, Matiz i Nubira. Sytuacja ta trwała do czasu ogłoszenia bankructwa przez koreańskiego partnera, wtedy też nastąpił trudny okres dla FSO grożący bankructwem przedsiębiorstwa. Determinacja zarządu spółki ostatecznie doprowadza do uratowania fabryk przy okazji wywalcza ona prawo do dalszej produkcji i sprzedaży modeli Lanos oraz Matiz (także na rynek eksportowy).
Obecnie większościowym właścicielem spółki jest koncern GM, który zdecydował o produkcji w Żerańskich fabrykach samochodów sygnowanych logiem Chevroleta. Głównym produktem FSO jest zatem produkowany w różnych wersjach nadwoziowych i eksportowany na cały świat Chevrolet Aveo, który jest główną siłą napędową spółki.



Potrzebujesz pomocy w wyborze części dla swojego samochodu?


Zadzwoń do nas

512-802-277
lub
Napisz wiadomość

SKLEP@MOTOCHEMIA.PL


FSO - opis marki

FSO - czytaj dalej


Porady i testy motoryzacyjne

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

05/04/2017

Często widząc wyjątkowo czysty samochód na ulicy, potocznie mówimy, że wygląda ja...więcej

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

23/03/2017

 ''Plastelina'' do czyszczenia lakieru   Proces glinkowania to bardzo ważny etap, kt&oa...więcej

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

29/01/2017

Wyraz hydrofobowość pochodzi od greckiego słowa hudrophobía, a dokładnie ''hydro'' &ndash...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3104

Wszystko ok i zgodne z zamówieniem.

Zakupiony wieszak spełnia swoją funkcję.

Polecam zakupy w tym sklepie.


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl