Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- citroen
CITROEN - wybierz model poniżej
Częście zamienne do CITROEN - podsumowanie
• Liczba produktów dla danej marki w bazie sklepu: 24022
• Liczba modeli danej marki w bazie sklepu: 82
• Liczba zamówionych produktów ostatnim roku w bazie sklepu: 24022
• Liczba zamówionych produktów danej marki w ciągu ostatnich 30 dni: 0
• Liczba produktów zamawiane dla danej marki w ciąguu ostatnich 30 dni: 0
Data ostatniej aktualizacji: 27-11-2023
CITROEN - o marce samochodów
Citroen - historia awangardowej motoryzacji
Citroen jest francuską marką samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, która wraz z marką Peugeot tworzy koncern PSA. Jej założycielem jest inżynier Andre Gustave Citroen, który w 1904 opatentował stalowe koło z podwójnym uzębieniem daszkowym przy okazji zakładając we Fauburgu fabrykę produkującą koła zębate, tam też powstało logo przedstawiające zazębienie daszkowe, które sam osobiście zaprojektował Andre. Założenie firmy przez Citroena zbiegło się w czasie z rozwojem przemysłu motoryzacyjnego. Duże zapotrzebowanie na koła zębate i inne komponenty samochodów pozwoliło Andre Citroenowi stać się w krótkim czasie znanym francuskim przedsiębiorcą, którego zakłady dostarczały przekładnie do większości francuskich samochodów, a nawet do angielskiego Rolls-Royce'a. W 1908 roku, przejmuje on zlecenie zarządzania fabryką "Mors" zajmującą się produkcją samochodów. Dzięki skutecznemu zarządzaniu zwiększa on do końca 1909 roku produkcję do 2000 samochodów, a w 1913 roku do około 100 pojazdów dziennie - co na owe czasy było sporym wyczynem. Po zakończeniu zlecenia Andre wraca do swojej fabryki z myślą o rozszerzeniu swojej działalności. Realizację tego pomysłu przybliża wizyta w fabryce Forda, a także spotkanie z samym Henrym Fordem w Stanach Zjednoczonych. Andre poznaje tam zastosowanie przy produkcji - linii montażowej, która dobrze wykorzystana mogła przynieść wymierne zyski, w postaci zmniejszenia siły roboczej, skrócenia czasu powstania produktu, a także zaoszczędzenia materiałów potrzebnych do wyprodukowania gotowego wyrobu. Na zastosowanie tej techniki przez Citroena nie trzeba było długo czekać. Podczas I wojny światowej w roku 1915 otwiera on w Paryżu fabrykę amunicji, która za sprawą linii montażowych produkuje od 20 do 55 tys. sztuk amunicji dziennie.
Okres międzywojenny to dla zakładów Citroena początek romansu z motoryzacją. Zakłady zbrojeniowe zostały przekształcone w fabrykę samochodów z której już w 1919 roku wyjeżdża pierwszy Citroen Typ A, a jego premierze towarzyszy masowa kampania reklamowa, której efektem było zebranie ponad 16 tys. zamówień. Przy produkcji około 100 samochodów dziennie, Citroen w 1921 roku wyprodukował ponad 20 tys aut, co przekraczało łączną produkcję obu konkurentów: Peugeot i Renault. Kolejne lata przyniosły nowe modele samochodów (B2 10CV,C2, C3, C4, C6), nowe inwestycje, a wraz z nimi kolejne sukcesy. Przełomowy użytkowy Citroen B2 z napędem półgąsienicowym znalazł nawet zastosowanie jako pojazd pancerny w polskiej armii. W roku 1930 Citroen posiadał już 5000 przedstawicielstw, 10 oddziałów, 9 towarzystw afiliowanych, z których pięć produkowało pojazdy Citroeny na licencji. Wkrótce zaprezentowano nowe modele C4 i C6 z nowej generacji cichszymi silnikami i coraz lepszym wyposażeniem, niestety kryzys powoli pukał do bram zakładów. Wyniki finansowe Citroena były coraz gorsze, co ostatecznie doprowadziło do przejęcia przedsiębiorstwa przez Edouarda Michelin'a. Wkrótce pogrążony w chorobie Andre Citroen umiera, a jego firma po przestoju spowodowanym II wojną światową powoli odzyskuje swoją dawną świetność. Do produkcji wchodzi mający przywrócić dawną świetność fabryce - Citroen 2CV, który wkrótce okazuje się jednym z większych przebojów Citroena. Kolejne lata to festiwal nowości i innowacji w wykonaniu francuskiego producenta. Zaprezentowane zostają przełomowe modele DS, CX i GS wyposażone w takie nowinki techniczne jak: zawieszenie hydropneumatyczne, hamulce tarczowe czy półautomatyczną skrzynię biegów.
Mimo licznych sukcesów przedsiębiorstwo po raz kolejny w swojej historii popada w kłopoty finansowe. Aby zapobiec bankructwu, Michelin wraz z Peugeotem decyduje się na utworzenie wspólnego koncernu (PSA), który przejmuje część wysokokosztowych zadań obu firm takich jak: opracowywanie płyt podłogowych czy podzespołów mechanicznych. Kolejne lata przynoszą nowe modele samochodów, jednak już bez spektakularnych sukcesów. Do produkcji wchodzą kolejno modele BX, miejski AX, odświeżone modele BX i CX, przełomowa limuzyna XM, natomiast lata 90-te przynoszą modele ZX, Xantia, Saxo, a także niezwykle udany i popularny model Xsara. XXI wiek przynosi zupełnie nowe konstrukcje, nową linie stylistyczną, a także powrót do dawnych oznaczeń modeli marki Citroen. Prezentowane są kolejno: następca Xantii - Citroen C5, bliźniaczy z Peugeotem 807 - Citroen C8, następca Saxo, czyli model C3, następnie miejski C2 oaz najmniejszy z rodziny - model C1. Obecnie Citroen posiada w ofercie 15 modeli samochodów z pośród których możemy wyróżnić kompaktowe C3, minivana C3 Picasso, crossovera C4 Cactus, sedana segmentu B - C-Elysse, a także C4, C4 Picasso, Grand Picasso, C5 oraz C5 Tourer, użytkowe Berlingo i SpaceTourer, a także modele nietuzinkowej serii DS: DS3, DS4, DS4 Crossback oraz największy w gamie DS5.
Potrzebujesz pomocy w wyborze części dla swojego samochodu?

Przydatne artykuły
- Porównanie żarówek Osram Cool Blue z Tungsram Bluish - Test
- Jaką kupić pianę aktywną ?? Atas Dimer, K2 Deeper czy może zwykł
- Gaśnica samochodowa - czy trzeba ją legalizować ??
- Czy warto stosować Quick Detailer?
- Jak wymienić koło na zapasowe? Przebita opona w praktyce.
- Wtyczki i Gniazda do Przyczepy Campingowej
- Awaria turbosprężarki - przyczyny i objawy
- Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?
- 7 najważniejszych informacji o rozruszniku w aucie
CITROEN - opis marki
CITROEN - czytaj dalejDo jednych z najczęściej wybieranych barw w nowych samochodach należą obecnie kolory srebrny, szary, czarny oraz biały. Jest to na tyle zauważalne zjawisko, że na naszych drogach rzeczywiście powoli zaczynają królować auta posiadające różne odcienie szarości. Nic więc dziwnego, że entuzjaści motoryzacji, którzy często utożsamiają się ze swoim samochodem, coraz częściej szukają sposobu na to, aby ich wymarzone cztery kółka wyróżniały się na drodze. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest Car Wrapping, czyli oklejenie samochodu folią. Czym dokładnie jest Car Wrapping? Na czym polega? Dla kogo jest przeznaczony? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czytaj więcejZima to trudny okres zarówno dla kierowców, jak i ich samochodów. Śnieg, lód oraz niskie temperatury skutecznie utrudniają jazdę samochodem, a bardzo często uniemożliwiają nawet jej rozpoczęcie. To właśnie w takich sytuacjach niezastąpione okazują się zimowe akcesoria samochodowe. To dzięki nim możliwe jest nie tylko odśnieżenie karoserii samochodu przed jazdą, ale także otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika. Jakie są najbardziej przydatne akcesoria samochodowe na zimę? Oto przegląd popularnych akcesoriów zimowych do samochodu.
Czytaj więcejW mojej ocenie oximo sprawdza się genialnie. Uważam, że świetne...
Ok wszystko odbyło się sprawnie
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl