Jesteś tutaj:  
Oleje Półsyntetyczne

Semisyntetyczne oleje silnikowe do samochodów osobowych


Lista od 1 do 34 (34 znalezionych)
Strona:  1 

Ekspert Poleca

Valvoline MaxLife 10W40 jest półsyntetycznym olejem przeznaczonym do silników benzynowych z LPG i diesla. Posiada wzbogacone dodatki wydłużające żywotność oraz czyszczące silnik z osadów i nagarów. Specjalnie opracowany do silników z dużym przebiegiem ponad 100 000 km. Gwarantuje mniejsze zużycie oleju, łatwość rozruchu i niezawodność w każdych warunkach. 



Lista od 1 do 34 (34 znalezionych)
Strona:  1 

Oleje Półsyntetyczne do samochodów osobowych - opis kategorii

Oleje półsyntetyczne, zwane też semisyntetycznymi, to produkty, których bazę stanowią zarówno oleje mineralne, jak i syntetyczne. Powstają one z produktów destylacji ropy naftowej i poddane są rozbudowanemu uszlachetnieniu. Jak nietrudno się domyślić, oleje półsyntetyczne mają właściwości pośrednie pomiędzy mineralnymi a syntetycznymi. Charakteryzują się lepszą wydajnością smarowania, chłodzenia i ochrony silnika niż oleje mineralne, przy czym posiadają mniejszą temperaturową odporność niż syntetyki.

Oleje półsyntetyczne posiadają przeważnie do 30% zawartości dodatku syntetycznego. To właśnie dzięki niemu posiadają one znacznie lepsze właściwości podczas rozruchu silnika, utrzymują jego czystość i chronią przed nadmiernym zużyciem poszczególnych elementów.

Podobnie jak każdy inny rodzaj silnikowego oleju, półsyntetyki posiadają charakterystyczną dla siebie specyfikację.  Specyfikacja ta to 10W-40. Dodatkowe oznaczenie stanowi też klasa jakości. W silnikach benzynowych określają ją dwie litery: „S” – od angielskiego słowa „spark”, czyli „iskra” i którejś z liter alfabetu od „A” do „M”, gdzie „M” stanowi najwyższą klasę jakości oleju. Nieco inną nomenklaturę stosuje się w silnikach wysokoprężnych, gdzie klasę jakości określa się dwoma literami i cyfrą. Pierwsza litera to „C”, od angielskiego słowa „compressed”, czyli „sprężony”. Dla przykładu najwyższej jakości olej zarówno do benzyny, jak i do diesla posiada oznaczenie SL/CF.

Oleje semisyntetyczne to doskonały kompromis pomiędzy jakością i ceną. Są dużo tańsze, niż syntetyki, a jednocześnie charakteryzują się doskonałą odpornością na degradację, co ma niebagatelne znaczenie w okresie pomiędzy wymianami oleju. Dodatkowo, ich stosunkowo niska lepkość zapewnia energooszczędność i dużą zdolność do ochrony silnika. Zaleca się je stosować w przypadku, gdy w silniku zaczyna ubywać oleju i ma on już duży przebieg. Dobrym pomysłem na wybór oleju półsyntetycznego jest też sytuacja, gdy nie znamy przeszłości kupionego samochodu i nie wiemy, jaki rodzaj oleju stosował poprzedni właściciel.

Newsy

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

05/04/2017

Często widząc wyjątkowo czysty samochód na ulicy, potocznie mówimy, że wygląda jak z s...więcej

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

23/03/2017

 ''Plastelina'' do czyszczenia lakieru   Proces glinkowania to bardzo ważny etap, kt&oac...więcej

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

29/01/2017

Wyraz hydrofobowość pochodzi od greckiego słowa hudrophobía, a dokładnie ''hydro'' – wo...więcej

Zobacz wszystkie newsy

Ostatnie opinie

Średnia ocena Klientów: 5 na 5   Liczba ocen: 2295

Wszystko Ok! Czas realizacji i kontakt bez zarzutu!

Transakcja przebiegła pomyślnie polecam

Wszystko w porządku, szybka wysyłka, zgodność z opisem, generalnie...


Certyfikaty

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2017 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software