Jesteś tutaj:  
Oleje silnikowe

Syntetyczne, półsyntetyczne oraz mineralne oleje samochodowe



Nie trzeba być fachowcem, aby wiedzieć, że olej silnikowy jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania każdego silnika spalinowego. Posiada właściwości smarujące i zapobiega ścieraniu się elementów silnika podczas jego pracy. Pełni też szereg innych funkcji, takich jak: schładzanie silnika, oczyszczanie go z niepożądanych elementów, a także poszczególnych współpracujących zespołów (np. luz zaworowy). Poprzez swą funkcję smarującą olej silnikowy sprawia, że poszczególne elementy silnika nie zużywają się prawie wcale, co w znacznym stopniu zwiększa ich żywotność.

Podstawowe składniki każdego oleju silnikowego to frakcje, powstałe w wyniku destylacji ropy naftowej lub ich odpowiedniki syntetyczne.  W zależności od stopnia uszlachetnienia frakcji, a także ilości ich syntetycznych odpowiedników, oleje silnikowe dzielimy na mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne.

Oleje mineralne to oleje powstałe z produktów destylacji ropy naftowej, poddane podstawowemu uszlachetnieniu.  Posiadają one wysoką lepkość i niskie właściwości chłodzące i ochronne silnika.

Oleje półsyntetyczne powstałe z destylatów ropy naftowej poddanych rozbudowanemu uszlachetnieniu, to oleje charakteryzujące się właściwościami pośrednimi pomiędzy olejami mineralnymi i syntetycznymi. Gwarantują one bardziej wydajne smarowanie i lepszą ochronę silnika niż oleje mineralne.

Oleje syntetyczne to produkty powstałe z baz olejowych otrzymanych poprzez syntezę chemiczną. Zapewniają one znacznie lepsze chłodzenie, oczyszczanie i smarowanie ruchomych elementów silnika niż oleje mineralne.

Umiejętny dobór oleju silnikowego to dłuższa żywotność i eksploatacja silnika naszego pojazdu. Do silników samochodów starczych, z dużym przebiegiem, do których używano olejów mineralnych, oleju syntetycznego stosować nie należy. Wypłukuje on bowiem w nadmiarze nagromadzone przez lata zanieczyszczenia, które przemieszczając się mogą wyrządzić w silniku wiele szkód. Pamiętać też należy, że pod żadnym pozorem nie wolno mieszać oleju mineralnego z syntetycznym, a jedynie z półsyntetycznym.

Newsy

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

05/04/2017

Często widząc wyjątkowo czysty samochód na ulicy, potocznie mówimy, że wygląda jak z s...więcej

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

23/03/2017

 ''Plastelina'' do czyszczenia lakieru   Proces glinkowania to bardzo ważny etap, kt&oac...więcej

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

29/01/2017

Wyraz hydrofobowość pochodzi od greckiego słowa hudrophobía, a dokładnie ''hydro'' – wo...więcej

Zobacz wszystkie newsy

Ostatnie opinie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 2797

Towar zgodny z opisem. Ogólnie polecam sklep, wszystko jak należy :)...

Super sklep. Polecam

Wszystko szybko, sprawnie. Polecam!


Certyfikaty

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2017 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software